Houtkachels moeten verplicht 'n roetfilter

08-03-2022 om 11:33 uur

Door alle nieuwsberichten de afgelopen maanden zie ik met lede ogen tegemoet dat men de afhankelijkheid van gasafname vanuit Rusland met 2/3 wil terugdringen door de consument economischer met het gas om te laten gaan door b.v. de thermostaat op 16°C als 't nieuwe normaal te maken.
Hoeveel houtkachels gaan er dan weer bij komen?
Het Longfonds kan maar beter zovast gaan pleiten voor een verplichte roetfilter en/of catelisator voor alle houtkachels zoals ook bij auto's verplicht is gemaakt.

Men is vrij te reageren met eigen visie/verhalen/ervaringen over de stelling "Houtkachels moeten worden verplicht 'n roetfilter te plaatsen."

Login of registreer om te reageren
13-03-2022 om 23:31 uur

Ik ben voor zo'n verplicht roetfilter.
Maar ik zou ook zo graag zien dat vuurkorven en die kacheltjes voor buiten waar ze alles maar in gooien , verboden worden.
Vooral op feestjes zie je die vuurkorven buiten staan om de rokers warm te houden...stinkdingen bah!
Maar my lips are sealed, zodra je aan iemand houtkacheltje,vuurkorf komt ben je een zeurpiet...🙃

Login of registreer om te reageren
24-03-2022 om 12:59 uur
Reactie op goudvisje

Ik ben voor zo'n verplicht roetfilter.
Maar ik zou ook zo graag zien dat vuurkorven en die kacheltjes voor buiten waar ze alles maar in gooien , verboden worden.
Vooral op feestjes zie je die vuurkorven buiten staan om de rokers warm te houden...stinkdingen bah!
Maar my lips are sealed, zodra je aan iemand houtkacheltje,vuurkorf komt ben je een zeurpiet...🙃

Hopelijk dat het longfonds en/of de overheid een kentering maken aangezien al bijna 'n miljoen longpatiënten regelmatig last hebben van dergelijke luchtvervuiling.
Zie ook:
https://www.nu.nl/gezondheid/6191211/bijna-miljoen-longpatienten-hebben…

Login of registreer om te reageren
24-03-2022 om 20:05 uur

Er is een enorme opkomst van tiny houses. Ze hebben bijna allemaal een houtkachel! Voorkom de uitstoot van fijnstof svp.

Login of registreer om te reageren