Ervaringen , slaat astma-medicatie dadelijk aan?

08-04-2022 om 08:09 uur

Zoals de titel al zegt wou ik eens weten als een inhaler zoals inuvair dadelijk verbetering geeft of wanneer er meestal een verbetering te zien is. Het zit zo ben nu al maanden aan het sukkelen geweest. Paar dagen geleden bij de longarts geweest deze heeft me een zwaardere dosis inuvair voor geschreven. Nu 2 dagen later is het nog steeds t zelfde. Heb hem die vraag niet gesteld wanneer ik zou moeten merken dat het nut heeft. Wat zijn jullie bevindingen in deze situatie...

Login of registreer om te reageren
08-04-2022 om 11:09 uur

Mijn situatie is vrij uniek, de longarts hoorde wel verbetering maar ik merkte het niet. Daarbij kan het sowieso lang duren voor de juiste samenstelling is gevonden die voor jou persoonlijk werkt. Als je hier vraagt wat iedereen gebruikt is het bij iedereen anders.
Waarschijnlijk is de cortico (de ontstekingsremmer) omhoog gegaan in dosering, dat heeft tijd nodig om te werken.

Zelf vond ik het heel lang duren, maar je longen zijn niet stabiel en tot het hersteld is kan je sowieso 6 weken uittrekken voor het helemaal hersteld is en afhankelijk van hoelang het al niet goed was past daar nog bij dat je meer tijd soms uit moet trekken.

Bel gewoon de poli en stel je vraag wat jouw longarts voor jou vindt. Want dit kan enorm per persoon verschillen en ik kan heel doodleuk zeggen je moet zoveel weken wachten en je arts kan weer wat anders vinden.

Denk daarbij ook eraan dat je je management moet aanpassen! Neem echt je rust, als je door blijft gaan duurt herstel alleen maar langer. Luister goed naar je lichaam en bij twijfel gewoon contact opnemen met je arts

Login of registreer om te reageren