Longweefsel

10-04-2022 om 15:57 uur

Ik stel mijn vragen even in z'n geheel omdat er wat verwarring is ontstaan bij de 2e reactie op het forum:

Kan een op jonge leeftijd doorgemaakte bronchitis of kinkhoest, schade veroorzaken aan het longweefsel wat later kan resulteren in een klaplong?

Ik heb zelf 22 j geleden (als tiener) een spontane klaplong gehad (en als kind kinkhoest en bronchitis). Als er meer littekens of zwakke plekken op het longweefsel zouden zitten, had er dan al eerder een recidive moeten plaatsvinden?

En kan er (ook) schade ontstaan na het doormaken van een Corona infectie? Zonder ic of ernstige klachten.

Bedankt!

Login of registreer om te reageren
11-04-2022 om 08:18 uur

Best anoniem,

We hebben gezien dat je al twee keer je vragen gesteld hebt en van twee verschillende artsen mooie/duidelijke antwoorden hebt gekregen. Daarom hebben we besloten deze vraag niet meer door te sturen.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
04-05-2022 om 13:04 uur

De 2e reactie die ik had gekregen is los beantwoord van het eerdere topic waardoor ik het antwoord op het 2e topic niet kan plaatsen. Deze sluit niet aan bij mijn voorgeschiedenis/op het 1e topic. Vandaar dat ik het graag in het geheel wilde voorleggen. Kan deze gehele vraag alsnog doorgestuurd worden?

Login of registreer om te reageren
09-05-2022 om 08:03 uur

Beste anoniem,

Als je opnieuw een duidelijke/concrete vraag hebt kun je een nieuw topic aanmaken.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren