Cool sjawl

13-05-2022 om 14:09 uur

Het stond in het longblad deze tip, een cool sjawl, echt een toptip!
Heb deze besteld, ideaal, in water leggen , licht uitwringen en het staat alsof je een leuk sjawtje om hebt maar blijft heerlijk koel.
Werd in veel verzorgingshuizen al gebruikt, nu ook met hele leuke motiefjes te kopen, ik ben er dik blij mee!
Voor de warmte/hitte die misschien nog gaat komen....
Een slimme meid is voorbereid 😁

Login of registreer om te reageren
15-05-2022 om 20:16 uur

Handige tip Goudvisje.
Het is praktischer dan een icepack in een theedoek in je nek, denk ik.

Login of registreer om te reageren
15-05-2022 om 20:54 uur

Waarom is dit handig met een longziekte? Ik ben juist altijd van de sjaals enzo

Login of registreer om te reageren
15-05-2022 om 21:08 uur
Reactie op Daantje

Waarom is dit handig met een longziekte? Ik ben juist altijd van de sjaals enzo

Dit is ook niet alleen voor longpatienten, was een tip tegen hittestress, sommige longpatienten waaronder ik ook, kunnen erg slecht tegen tropische warmte, dan is zo'n cool sjawl prettig, hoeft alleen onder de kraan en blijft heel erg lang koel. Plus je kunt het ook om terwijl je weggaat, met leuke kleurtjes en printjes, dat doe je niet zo vlug met een theedoek om je nek :)
Was een algemene tip, kan inderdaad net zo goed gelden voor een hartpatiënt, iemand met een tenniselleboog of een gezond mens met veel last vd warmte, alleen het stond in het blad van 't longfonds daarom deelde ik het en omdat ik veel mensen ken met een longziekte die extra last hebben vd hitte door bijv. veel prednisongebruik en opvliegers enz...

Login of registreer om te reageren
15-05-2022 om 21:08 uur
Reactie op Suus01

Handige tip Goudvisje.
Het is praktischer dan een icepack in een theedoek in je nek, denk ik.

Precies, leuk sjawtje ook nog, ik heb met bloemetjes en besjes, ook effen heb je ze, staat leuk en toch cool :)

Login of registreer om te reageren
16-05-2022 om 07:03 uur

Zeker een handige tip! Ga hem elders ook delen, ken meer mensen die last hebben van de hitte de afgelopen dagen:)

Login of registreer om te reageren
16-05-2022 om 09:01 uur

@goudvisje
Ja, ik heb een website bekeken. Inderdaad leuke, coole, motiefjes.

@Daantje
Sjaals kunnen ook zeker fijn zijn. Maar bij de coolsjaal dacht ik gelijk aan de zomer dat het 41 graden was. Dan was zo'n sjaal misschien prettig geweest.

Nadeel van een vochtige sjaal vind ik wel dat je makkelijk schimmel kunt oplopen, als je daar gevoelig voor bent.

Login of registreer om te reageren
16-05-2022 om 11:04 uur

Wat een leuke tip!
as ik t warm ben voel ik me benauwd...

Login of registreer om te reageren
16-05-2022 om 12:35 uur

Hier ook, te warm is benauwder...
Voordeel is juist dat deze sjawl wel nat gemaakt moet worden maar uitgewrongen, moet niet lekken en blijft door de "gel" lang cool, zonder echt nat te zijn, vooral goed laten drogen geregeld ivm schimmels.
Ik was altijd aan het hannessen Indd met theedoeken of sjawltje zelf onder kraan, dan krijg je zo'n in elkaar gedrukt vodje... De prijs valt nog mee, in verzorgingshuizen worden ze al vaak aangeboden bij tropische temperaturen plus voetenbadje en koel glas drinken... Ik ben altijd wel gek op zulke gadgets of hoe dit ook heet :)
Heb voor de winter, een schouder/rug verwarmingsdekje, ook zo fijn bij kou en pijnlijke spieren van vaak 't hoge ademen, geld wat we normaal aan reizen buiten Nederland besteden, maak ik nu op aan luxe comfort artikelen, pluk de dag 🍀😂 geldboompje is al kaal geplukt dan de dag maar plukken 😁

Login of registreer om te reageren
16-05-2022 om 13:02 uur

Ik deelde hem in een andere groep en werd er een gedeeld die komt uit een motorwinkel, dus eventueel als je een echt stoere wil is dat er ook💪🏻
Ook daar zijn ze er enorm over te spreken de mensen die er een hebben:D

Droge warmte kan ik goed aan, dan moet de luchtvochtigheid statisch laag zijn, maar zelf vind ik te warm niet fijn. Liefst 25 graden max, lekker lage luchtvochtigheid, wat wind om de luchtvervuiling ook zo laag mogelijk te houden:p maar het is hier vaak vies warm dat maakt het benauwd vind ik. Dan zeggen mijn vriendinnen al ik ben al benauwd hiervan dus moet je nagaan als je een longaandoening hebt.

Ik kende dit echt nog niet! Slaap wel vaak met een nat washandje in de zomer op mijn hoofd en mijn haar in een knot en nog even onder de lauwe kraan voor ik ga slapen en een icepack voor mijn knie. En in de winter een paar kruiken haha (oke hij is pas net opgeborgen🙈).

Login of registreer om te reageren
16-05-2022 om 14:50 uur

Zo eentje heb ik jaren gelden ook al gehad.
Die kwam toen van de Bever vandaan
Maar ik wil ook wel een nieuwe, die ik heb is helemaal versleten

Login of registreer om te reageren