Biologicals allergische reactie

03-09-2022 om 20:09 uur

Hoi,
Ik heb ernstig eosinofiel astma heb meerdere biologicals geprobeerd helaas op allemaal een allergische reactie. Heb misschien nog 1 om te proberen. Weten jullie misschien wat voor andere behandeling er zijn die ik zou kunnen proberen om mijn kwaliteit van leven te kunnen verbeteren. Heb al een revalidatie achter de rug om om te leren gaan met de ziekte. Blijf echter vaak longaavallen houden en vaak kuur prednison.

Login of registreer om te reageren
04-09-2022 om 12:48 uur

Ik krijg iets anders, waar ik erg allergisch voor ben namelijk een immunoglobuline, omdat ik geen afweer heb van mezelf. Ik krijg dit in een opname op de afdeling en dan eerst prednison iv in mijn Picc lijn en daarna tavergil iv in mijn Picc lijn.
Ik moet het gewoon hebben elke drie weken, dus is dit de enige optie!

Soms krijg ik halverwege nogmaals de noodmedicatie, er staan altijd spullen klaar voor als ik in nood kom. En het medicijn loopt in op de bijna laagste stand, 30 druppels per uur. En dan nog ben ik stikbenauwd🙈

Zou dit bij jou nog een optie zijn? Een biological in combinatie met anti allergie behandeling?

Sterkte Jippie

Login of registreer om te reageren
04-09-2022 om 13:39 uur

Heftig @jippie46 maar fijn dat t tot nu toe zo net gaat.
Bij mij gaat de griepvaccinatie op de manier zoals jij beschrijft, vanwege anafylaxe op kippenei.
Is een gedoe maar gaat net en dan heb ik geluk dat dat maar 1x per jaar hoeft ..

Login of registreer om te reageren
04-09-2022 om 14:58 uur
Reactie op Edelweiss

Heftig @jippie46 maar fijn dat t tot nu toe zo net gaat.
Bij mij gaat de griepvaccinatie op de manier zoals jij beschrijft, vanwege anafylaxe op kippenei.
Is een gedoe maar gaat net en dan heb ik geluk dat dat maar 1x per jaar hoeft ..

Ik dacht deel het, wellicht kan dat hierbij ook😱.

Login of registreer om te reageren
04-09-2022 om 16:38 uur

[quote="jippie46;c-603345"
Ik dacht deel het, wellicht kan dat hierbij ook😱.
[/quote]
Alleen maar goed dat je t deelt! Hopelijk is t een mogelijkheid voor Sabinar

Login of registreer om te reageren
05-09-2022 om 13:22 uur

Jammer, Sabinar!

Ja soms is de situatie idd zo dat je “ermee moet leren leven” en dat valt zeker niet mee!!
En t is ook idd zo dat je áltijd blijft hopen op en zoeken naar een oplossing om
toch meer kwaliteit van leven te krijgen. Dat is ook goed maar des te pijnlijker als mogelijkheden uitgeput lijken te zijn…
Sterkte!!

Login of registreer om te reageren
05-09-2022 om 14:58 uur

Lijkt me erg heftig als je geen behandeling meer mogenlijk is. Heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
06-09-2022 om 15:40 uur

hallo
als je een dokter hebt die biologicals voorschrijft neem ik even aan dat alles volledig is nagekeken en geprobeerd. wat nagegaan moet worden is of er omstandigheden zijn die je astma zo vervelend maken (neusprobleem, maagreflux, is er ooit in de luchtwegen gekeken? is je schildklierfunctie goed? Ct scan etc, blootstelling aan prikkels en allergeen, medicijnen voor iets anders inclusief oogdruppels ). qua medicatie (super)maximale doses inhalatiesteroiden, LABA, LAMA, montelukast. theofylline is een oud en weinig populair middel maar sommige patienten verbeteren er wel wat op. de de verkrijgbaarheid van theolair is dan weer een issue. desensibilisatie kan helpen als er niet teveel evrschillende allergieen bekend zijn. en dan is er nog thermoplastiek, een inwendige behandeling. die maakte enkele jaren geleden furore maar het is nu wat rustiger aan dat front. wel zijn er patienten die er baat bij hebben. meer weet ik zo even niet te bedenken, en ik vrees dat al deze aspecten aan de orde zijn geweest.
beterschap!

Login of registreer om te reageren