Vervangen van stoffen meubels door microleder

11-10-2022 om 10:53 uur

Door mijn huisstofmijt allergie ben ik genoodzaakt een ander bankstel aan te schaffen.
Leer kom ik tegen als advies tijdens mijn zoektocht maar volstaat microleder?
Het percentage leer en polyester kan wisselen per product heb ik ontdekt. Bijvoorbeeld 40% leer en 60% polyester maar ook 70% leer en 30% polyester.
'Microleder is een samengestelde bekleding van een microvezel bovenlaag met een doek van ledervezels onderlaag. Dat wil zeggen dat er op een onderlaag van lederdoek een microvezel bovenlaag wordt gelamineerd.' (bron: Hartog Wonen).
Na het verwijderen van mijn vloerkleden en de aanschaf van anti allergie hoezen moet dit de laatste stap zijn naar een draagbare aandoening.
Deel alsjeblieft je kennis en ervaring met mij.
Alvast veel dank voor jouw hulp.
Groeten van Peter

Login of registreer om te reageren
13-10-2022 om 10:28 uur

Bij huisstofmijtallergie worden stoffen meubels afgeraden.
Huisstofmijten leven van jouw huidschilfers.
Stoffen meubels kun je nooit zo goed schoon houden en krijgen als leren of houten meubels.
Een allergie kweek je. Misschien kun je er jaren goed tegen, maar als je er allergisch voor bent, dan komt vroeg of laat de allergie tot uiting.
Als je financiƫn op lange termijn geen probleem zijn, kun je natuurlijk altijd nu de meubels van jouw voorkeur aanschaffen. Misschien heb je pech en heb je snel last van de allergie. Maar misschien heb je geluk en gaat het goed tot ze versleten zijn.

Succes met je keuze!

Login of registreer om te reageren
14-10-2022 om 06:28 uur

Hou er rekening mee dat het leer waar je overspreekt als ondergrond, gemalen leer is en verlijmt , dit verkopen ze ook als goedkope leren stoelen. Niet doen het broeit aan je k.......t zit niet lekker. Aan alles hangt natuurlijk een prijskaartje, maar ook leer heeft nadelen het is kil als je gaat zitten en dan ga je er ook weer een plaid op doen net als ik.

Login of registreer om te reageren
14-10-2022 om 08:34 uur

Als je leren meubels overweegt, dan is het inderdaad een verstandige overweging om voor echt leer te gaan.
Skaikeer is geen echt leer, en goedkoper dan echt leer. Echt leer kan koud aanvoelen als je gaat zitten maar het neemt snel je lichaamswarmte over. Het neemt vocht op en is dus niet zweterig zoals skai.
Wat Hwess ook zegt: het prijskaartje zegt ook vaak veel over met welke bekleding je te maken hebt.

Je kunt prima een plaid over je bank leggen en dat regelmatig wassen op 60 graden. Bij ernstig allergisch geldt het advies om een plaid en al je beddengoed iedere 6 weken te wassen op 60 graden.

Login of registreer om te reageren
14-10-2022 om 09:56 uur

Dank voor jullie feedback. Ik ga voor echt leer.
Als plaid gebruik ik een anti allergische hoes met daarin een eenpersoons dekbed.

Login of registreer om te reageren