Selah

18-08-2011 om 03:27 uur

Hoi allemaal,

Mijn naam is Selah en ik ben dertig, bijna een-en-dertig jaar oud.
Sinds mijn kindertijd heb ik het al regelmatig benauwd, maar heb pas voor 2 jaar terug met de huisarts overlegd over de benauwdheid.
Ze kon in eerste instantie niets bijzonders vinden en kon hierdoor ook weinig voor mij doen.
Ik heb in de laatste drie maanden vijf AB kuren nodig gehad, waarvan ik vandaag met de laatste kuur begonnen ben, om de infecties te bestrijden.

Vanwege op allergieën lijkende reacties op voeding, inhalatie allergenen en huidreacties is er een bronchusprovocatietest uitgevoerd waarop al bij de 2e dosering allergeen ruim twintig % daling van de longinhoud bereikt werd.
Hierop is de diagnose astma gesteld.

Momenteel gebruik ik preventief 2 maal daags 1 pufje symbicort en moet ik tot de ventolin opmaken wanneer dit nodig is.
Wanneer de ventolin op is moet ik verder gaan met de symbicort op het moment dat ik benauwd ben.

Wat ik hier hoop te vinden informatie hoe ik beter om kan leren gaan met de klachten die er elke dag zijn door de benauwdheid waardoor het actief deelnemen aan het dagelijks leven bemoeilijkt word.

Mocht iemand vragen hebben, stel ze dan gerust, wanneer ik ze kan beantwoorden zal ik ze beantwoorden.

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-08-2011 om 07:08 uur

Welkom op dit gezellige en informatieve forum

Login of registreer om te reageren
18-08-2011 om 10:37 uur

Welkom op het forum :W

Login of registreer om te reageren
27-07-2018 om 09:23 uur

Hoi allemaal.

Ik ben er weer!
Mijn longen zijn toch weer opspelende en het kost mij veel moeite om adem te halen.
Hierover zal ik een ander draadje maken.

Login of registreer om te reageren