Cop

23-03-2012 om 11:47 uur

Ik heb een cop gehad die met prednison behandeld is. Startende met 60mg ik kon afbouwen en zit inmiddels op nul. Nu heb ik zoals ik al in een ander topic (weinig lucht) schreef last van gewrichten spierpijn . Bij de huisarts geweest bloedwaarde waren gestegen bezink was 51 en crp was 34. Ik heb geen koorts , in overleg met la willen ze me doorsturen naar reumatoloog omdat het wel eens voor kan kan komen dat er reuma ontstaat na een cop. Heeft iemand hier antwoord /ervaring mee?

Groet melanie

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
27-03-2012 om 19:24 uur

beste Melanie,

ik ken niet het verschijnsel dat je reuma ontwikkeld na een COP. wel is bekend dat bij het afbouwen en stoppen van prednison gewrichts en spierklachten kunnen ontstaan. dit heeft te maken met het stoppen van de prednison, het zijn een soort "afkick" verschijnselen. soms helpt het om de prednison trager af te bouwen met kleinere stapjes. natuurlijk is het nuttig om een analyse te laten verrichten door de reumatoloog om beter te achterhalen waar je last van hebt en of er inderdaad een gewirchts/spieraandoening is.

met vriendelijke groet
jeanine antons

Login of registreer om te reageren
21-10-2019 om 15:48 uur

Hallo Melanie, Ik ben ook een COP patiƫnt sinds Febr. dit jaar.Ik ken de combinatie van COP en Reuma wel maar dan in de context dat er bij mijn constatering van COP werd gezocht naar een oorzaak. En deze werd door mijn longarts uitgelegd zou te maken kunnen hebben met een onderliggende, zich nog niet openbaar gemaakt hebbende, reuma. Ik heb ook net als de arts Jeanine Antons niet vernomen dat bij het stoppen van de Prednison zich reuma zou kunnen ontwikkelen. Ik ben voor een tweede maal aan het afbouwen en zit nu op 5mg en inderdaad zere spieren en nog steeds prikkende tong. Wens je ook heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
21-10-2019 om 21:31 uur

Nanna het berichtje is van 7 jaar geleden dus kans dat het nu niet meer door Melanie gelezen wordt. Sterkte.

Login of registreer om te reageren
22-10-2019 om 21:45 uur

Was mij niet opgevallen Stefanie. Dank je wel in ieder geval voor je berichtje.

Login of registreer om te reageren