Longarts Wanda de Kanter

01-12-2008 om 10:21 uur Gesloten

Onlangs is er een 'nieuwe' longarts tot het forum toegetreden, te weten Wanda de Kanter. Zij zal naast de reeds actieve longartsen ook vragen gaan beantwoorden op het forum  ^O^

Uiteraard zijn wij hier zeer enthousiast over en wensen Wanda veel plezier op het Astma Forum :s)

Wanda heeft een stukje geschreven zodat wij haar iets beter leren kennen:
[quote author=Wanda de Kanter]Ik ben Wanda de Kanter, 49 jaar en longarts sinds 1990. Ik wilde vanaf mijn elfde jaar arts worden. In het begin wilde ik graag huisarts worden omdat je patienten vaker  zou zien. Toen ik eenmaal coschappen liep in het ziekenhuis wilde ik veel liever in het ziekenhuis blijven. Ik houd erg van samenwerken. Longziekten vond ik zo'n mooi vak. Je ziet mensen vaak jaren achtereen, je kunt een band opbouwen. Je kunt heel veel doen voor patienten, ook al kan je niet beter maken. Ik heb jaren in de werkgroep palliatieve zorg en in de ethische commissie gezeten.

Ik studeerde medicijnen in Leiden, ik deed mijn interne opleiding in het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda, en mijn longopleiding in het VUMC.
Ik ben eerst nog een paar jaar gebleven in het Vu ziekenhuis. Ik was daar chef de clinique. Toen ik eenmaal mijn eerste kind had gekregen wilde ik af en toe thuis zijn. Omdat mijn hart uitgaat naar de patientenzorg heb ik gekozen voor een middelgroot ziekenhuis. Als ik academisch zou zijn gebleven moest ik eerst promoveren. En dan zou ik een paar jaar heel weinig patienten zien.

Sinds 1992 werk ik in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. Een heel bijzonder ziekenhuis, beroemd om het  Brandwonden Centrum. Daardoor hebben we de beste plastisch chirurgen van Nederland, een hele goed Intensive Care, een grote intensivisten groep. Toen ik kwam was er slechts een halve longarts. Nu gaan we naar de vijfde toe! We hebben een hele dynamische longartsen groep, ik denk niet dat ik gelukkiger zou kunnen zijn dan met deze collega's. Zij zullen mij ook helpen bij het beantwoorden van de vragen van het astma forum. Later heb ik nog een tweeling gekregen. De kinderen zijn nu 14, 14, en 16 jaar.

Dit jaar heb ik met Pauline Dekker, collega longarts in het RKZ het ultieme handboek hoe te stoppen met roken geschreven. Het is  wetenschappelijk onderbouwd, het is simpel geschreven, voor ieder toegankelijk. Het staat vol met verhalen van BN- ers en patienten. Het is een soort kookboek hoe te stoppen met roken.

www.nederlandstopt.nu
Boek: Nederland stopt! met roken

http://www.astmaforum.nl/images/wanda.jpg [/quote]

De reacties zijn gesloten.
01-12-2008 om 16:37 uur

Hoi Wanda :W

Hartelijk welkom hier. Fijn dat je je expertise hier wilt inzetten ^O^
Succes en veel plezier gewenst met je gezin, werk, stoppen-met-roken-boek en het Astmaforum.

Groeten Mirjam

01-12-2008 om 17:00 uur

hallo

van harte welkom op dit forum.

stephanie

Moderator
01-12-2008 om 17:16 uur

Ik had idd al een reactie van haar gezien!
Welkom Wanda op dit forum top dat je,je hier wilt inzetten!

01-12-2008 om 17:18 uur

Welkom Wanda. Fijn weer wat meer expertise  ^O^

01-12-2008 om 20:55 uur

Hallo Wanda,

Van harte welkom! :W
Fijn dat je je hier ook in wilt zetten!

Groetjes Evi

01-12-2008 om 21:08 uur

Fijn Wanda, dat je onze vragen wilt beantwoorden!  ^O^

01-12-2008 om 21:32 uur

Hoi Wanda!

Welkom! Wat fijn, nog meer kennis erbij!

01-12-2008 om 21:34 uur

Hoi,

Welkom op het forum en fijn dat u onze vragen wilt beantwoorden.