Voor wat allergisch?

26-10-2009 om 21:35 uur

hey allemaal

Ik was benieuwd waarvoor jullie allergisch zijn.
Ikzelf kan niet tegen:rook van sigarretten sigaren enz...
Ook niet tegen snelle weersovergangen en huisstofmijt.
Als ik heel intensief sport heb ik er ook last van maar meestal kan ik gewoon meedoen met gymen

Login of registreer om te reageren
27-10-2009 om 08:32 uur

hallo
tja, waar ik allergisch voor ben? volgens mij ben ik morgen dan nog aan het schrijven :P dus voor heel veel.
sigarettenrook en benauwd bij intensief sporten hoort niet bij allergisch astma. benauwd door sigarettenrook hoor bij gevoelige luchtwegen (hyperreactiviteit) en benauwd door sporten hoort bij inspanningsastma.
zo heb je dus verschillende soorten van astma, de ene heeft hier last van, een andere daar, en weer een ander van alles....

Login of registreer om te reageren
27-10-2009 om 13:23 uur

Voor mij geld t zelfde, als ik moet vertellen waar ik allergisch voor ben, dan ben ik nog wel even bezig.

Van sigarettenrook enzo heb ik ook last, maar dat komt, zoals al gezegd werd niet door een allergie, maar doordat ik gevoelige luchtwegen heb.

Login of registreer om te reageren
27-10-2009 om 17:32 uur

deze gaad ook op voor mij als ik moet opschrijven waarvoor ik allergisch ben vrees ik dat enkele dagen bezig ben, nu sigarettenrook is er ook bij maar zoals kim88 beschreef net door de gevoelige luchtwegen, net als mist en koude en hele warme droge lucht

Login of registreer om te reageren
27-10-2009 om 18:59 uur

- Een bepaald soort wasmiddel (probleem is makkelijk opgelost: Dat wasmiddel niet meer gebruiken, de rest gaat gewoon goed.. :? )
- Muggensteken (krijg ik een mega bult die enorm jeukt en behoorlijk pijnlijk kan zijn)

Verder kan ik ook ábsoluut niet tegen sigarettenrook, ik vind het echt vréselijk..

Login of registreer om te reageren
28-10-2009 om 09:35 uur

Heb verschillende allergietesten gehad en ben voor bijna alle bomen, kruiden en dieren allergisch. Verder reageer in allergisch op bijvoorbeeld een aantal haarlakken, febreze. Soms krijg ik allergische reacties en heb ik geen idee waardoor dat komt. Daarnaast de dingen die jij ook noemt, vooral koud en vochtig weer. Zo te lezen bevind ik me hier in goed gezelschap.......

Login of registreer om te reageren
03-11-2009 om 14:15 uur

Ik heb ook heel veel,

Noten allergie (heb ik zo'n epipen voor anders krijg ik n anafalactysche shock ofzo  :?)
Alle dieren.. (tuurlijk geen vissen ;))
Pollen, bijna alle bomen
Gras
Sigarettenrook
Peniciline
Huisstofmijt
Sommige bloemen
Sterke parfum
En nog wel wat dingen die ik niet eens weet..

Login of registreer om te reageren
26-12-2009 om 15:54 uur

Hallo allemaal,

Ik doe nu mijn profielwerkstuk over astma en over wat er daar nog mee samenhangt.
Zelf ben ik allergisch voor:
alle soorten noten behalve pistachenoten..
Huisstofmijt,
stof,
kattenharen e.d.
Schors van bepaalde bomen
vroeger sigarettenrook maar nu geen last van, naja in een kroeg krijg ik wel last van mijn stembanden door de rook (denk ik). Ook heb ik vroeger eczeem gehad, nu bijna niet meer.
Ook bij bepaald soort geuren krijg ik het benauwd, van eten/mensen
De wisseling van warm naar koude temperaturen.
Als iemand mij kietelt krijg ik het ook benawd  ;(

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Tamara

Login of registreer om te reageren
26-12-2009 om 21:29 uur

Veel soorten voedsel (koolsoorten, rauwe wortel, lactose, en de rest)
Ook reageer ik vrij heftig op insektenbeten

Login of registreer om te reageren
28-12-2009 om 17:01 uur

Bomen
grassen
huisstofmijt
huisdieren
sigarettenrook (maar dat hangt weer samen met astma)

Login of registreer om te reageren