ziek na griepspuit

10-11-2009 om 17:16 uur

Hallo,
Afgelopen vrijdag heb ik de normale griepspuit gekregen. Zaterdag lag ik met verhoging , hoofdpijn, dichte neus ( verkouden) etc. te bed, en ben vandaag nog niet helemaal beter.
Kan dit door de griepspuit komen, en zo ja : waardoor dan ?
Vorig jaar was ik alleen wat hangerig, maar niet  ziek.
Kan ik dit bij de prik voor de mex. griep ook weer krijgen?
met vriendelijk groeten van Bep

Login of registreer om te reageren
10-11-2009 om 21:41 uur

Hoi Bep,

Ik had dat dit jaar ook van de gewone griepprik en was er ook benauwd van en dat schijnen veel meer mensen te hebben dus volgens mij niet iets waar je je heel ongerust over hoeft te maken.
Lastig is het natuurlijk wel :Y
Van de Mexicaanse prik weet ik het niet die moet ik morgen halen en hoop dat de klachten daar minder van zijn :?

Sterkte en Beterschap

Groetjes Lisa :W

Login of registreer om te reageren
10-11-2009 om 21:52 uur

Hoi Bep

Ik was al niet lekker toen ik de gewone griepspuit ging halen, daarna nog 4 dagen goed beroerd geweest.
Gisteren de 1e mex griepprik gehad en alleen een beetje last van mijn arm gekregen
Voor de rest nergens last van gehad
Succes ermee

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
11-11-2009 om 10:40 uur

Beste Bep

Je kunt van de griepprik wel kortdurend wat  griepverschijnslenen krijgen ( de bijsluiter  meldt: " Vaak (0,1–1%): hoofdpijn, zweten, spierpijn, gewrichtspijn, koorts, malaise, rillingen, vermoeidheid, plaatselijke reacties zoals roodheid, zwelling, pijn. Meestal verdwijnen de symptomen na één à twee dagen.) . Dat verdwijnt dus weer na een paar dagen.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat het seizoen met veel virusinfecties is begonnen, het vaccin beschermt tegen de griep, maar niet tegen verkoudheid, dat is een ander virus. Dus het zou maar zo kunnen zijn dat je een koutje hebt opgelopen.

Als het niet meer benauwdheid dan anders oplevert is het alleen een kwestie van uitzieken, maar ben je wel meer benauwd dan zou ik het bij je arts melden om te kijken of de medcaijnen niet aangepast moeten worden

Sterkte

Frans Krouwels

Login of registreer om te reageren
14-11-2009 om 16:34 uur

Ik heb ooit, vanwege mijn inspanningsastma, ook de griepspuit gehad. Maar ik ben nog nooit zo ziek geweest. Ik kon niet eens water binnenhouden.  Volgens de huisarts had het allemaal verband met de griepspuit.  En oh wat had ik een zere arm.
Nu haal ik hem niet meer  :@

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 12:06 uur

Na de griepspuit week lang na lichte inspanningen erg benauwd geweest, met veel snelle hartkloppingen. Van de longarts voor paar dagen 30mg prednison p/dag gekregen. Het is (nu na bijna 2 weken nog niet geheel verdwenen)
Ik heb voorheen nog nooit bijwerkingen van de griepspuit gehad, alleen dit jaar!!
Hebben meerdere van jullie dat mischien ook gehad?

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 13:43 uur
Reactie op inekepoos_3351

Na de griepspuit week lang na lichte inspanningen erg benauwd geweest, met veel snelle hartkloppingen. Van de longarts voor paar dagen 30mg prednison p/dag gekregen. Het is (nu na bijna 2 weken nog niet geheel verdwenen)
Ik heb voorheen nog nooit bijwerkingen van de griepspuit gehad, alleen dit jaar!!
Hebben meerdere van jullie dat mischien ook gehad?

Ik ben wel ziek maar heb ook gordelroos, verder had ik alleen een beurse plek met beetje spierpijn. Dus voor mijn gevoel komt het niet per se door het vaccin, maar zou ook samenwerking kunnen zijn van beide dingen.
Door de adjuventia (de toevoegingsmiddelen om het vaccin goed te houden) kan je je ziek voelen, de meeste mensen reageren op de adjuventia. Ook word je afweer getriggerd. Maar 2 weken is wel lang, kan ook toeval geweest zijn dat je toevallig al een virusje te pakken had en meer tot uiting kwam daarna.

Login of registreer om te reageren
25-10-2020 om 15:06 uur

Ik ben allergisch voor de griepspuit, reageer daarna met benauwdheid en heb daarom preventief prednisolon

Login of registreer om te reageren