Geschikte vakantiehuisjes tips..

26-01-2015 om 20:39 uur

Beste mede Ā lotgenoten,

Wij hebben helaas al een keer ervaren dat een astma vrij huisje geen garantie biedt dat het ook zo is...
Een weekend landall zorgde voor prednison en ziekenhuisopname toen bleek dat er wel een hond in het huisje geweest was en er vloerbedekking laagpollig,maar toch ...in het huisje lag.

Op advies van een lotgenoot hier zijn we op rabbithill geweest en dat was uitermate veilig en schoon.
Wellicht hebben andere meer goede tips voor geschikte vakantie huisjes ? :s)

Wellicht goed idee voor een topic??

Login of registreer om te reageren
28-01-2015 om 12:53 uur

Ik ben vorig jaar in de nieuwe smederij geweest. http://www.denieuwesmederij.nl/index.php?id=vakantiedwingeloorust
Ligt in drenthe bij dwingeloo. Huisje type 2. Het was er in 1 woord geweldig als je van Drenthe houdt natuurlijk. Plavuizen alles hout geen huisdieren etc. En vooral ook niet zo gek duur als de centerparcs.
De beheerders zijn ontzettend aardig.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Login of registreer om te reageren
28-01-2015 om 16:04 uur

Twee jaar geleden hebben wij bij Roompot een lastminute geboekt waarbij we aan konden geven of het huisje rookvrij en ook huisdier vrij was. we hebben de foto's goed bestudeerd om te kijken welk tapijt er lag. Ook hebben we ons eigen dekbed meegenomen. Verder heb ik van tevoren ook nog om info gebeld. Dat was echter een landelijk infocentrum. Ik durfde er niet helemaal op te vertrouwen dat de info goed was.
We hebben er een fijne midweek gezeten.

Login of registreer om te reageren
28-01-2015 om 18:44 uur

wat ik altijd doe?
zoek een leuk huisje waarbij in de info staat huisdier en rookvrij
daarna ga ik bellen, en vraag info:
echt geen huisdieren
echt niet roken
geen scherpe geuren (denk aan verven)

en vraag of ze voordat ik kom nog even goed willen zuigen

meestal gaat dit erg goed zo
en bij iets twijfel doe ik het niet.

en op advies van de longarts verdubbel ik de medicatie bij vakantie
heb mijn eigen matrashoes/kussenhoes en slaapzak mee

Login of registreer om te reageren
28-01-2015 om 20:03 uur

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met Landal en Roompot. Heb van allebei nog een kortingsbon.

Moet je bij Landal perse een astmahuisje boeken of hebben de andere types ook een gladde vloer en zijn die op aanvraag ook (zonder al teveel extra kosten) extra schoon te laten maken? Hoe zit dat bij roompot?

Login of registreer om te reageren
28-01-2015 om 20:12 uur

Heb in een huisje van Roompot gezeten met een vriendin. Ik vond het toen prima, goed schoon en geen last. Is al wel wat jaren geleden. Wij hadden geen speciaal huisje oid.

Login of registreer om te reageren
29-01-2015 om 19:08 uur

Wij gaan in de zomer nog wel eens naar Landal, ze hebben daar zeker ook andere huisjes (in bepaalde parken) met gladde vloer.

Houd er dan wel rekening mee dat de dekbedden nog wel eens stoffig kunnen zijn, maar wij nemen eigenlijk altijd ons eigen kussen mee (ik slaap sowieso niet op een vreemd kussen :N ) en ik neem ook eigenlijk altijd mijn eigen dekbed mee ook gewoon omdat die fijner slaapt.

Hoe het zit met een extra schoonmaak weet ik eigenlijk niet. Over het algemeen zijn de huisjes vrij schoon vind ik, maar we hebben ook wel een park gehad waar het leek alsof ze ons huisje gewoon waren vergeten (rotte eieren in de koelkast, vloer nog vies etc).

Wij geven overigens wel altijd aan dat het rookvrij moet zijn en dat is het tot nu toe altijd geweest.

Roompot heb ik helemaal geen ervaringen mee.

Edit: Wij zijn denk ik een jaar of 5 geleden bij Landal Aelderholt geweest, daarvan weet ik dat het destijds wel goed voor elkaar was, maar dat kan natuurlijk inmiddels veranderd zijn. Bovendien scheelt het interieur (wel/geen vloerbedekking) ook per type huisje natuurlijk..

Van Landal de vers weet ik weinig meer over de schoonmaak, maar wel dat er in het hele huis geen vloerbedekking oid te vinden was. Helaas hadden ze er een stenen vloer, ook in de slaapkamers, dus met koude voeten het bed uit.. ;)

Login of registreer om te reageren
29-01-2015 om 19:17 uur

Wij boeken ook vaak een Landal park, ik bel altijd het park zelf op en leg de situatie uit.
Ook benadruk ik altijd wat de gevolgen kunnen zijn wanneer het huisje te stoffig is, of naar rook ruikt enz.
Ook let ik er vaak op hoe oud een park is, vaak bij de echt oude parken wil er nog weleens achterstallig onderhoud zijn, behalve wanneer ze net gerenoveerd zijn.

Login of registreer om te reageren
12-11-2016 om 09:01 uur

Ik merk regelmatig dat astma helemaal niet serieus genomen wordt (er wordt voor het oog schoongemaakt, er zijn toch honden geweest, er is een week geleden nog gerookt of er liggen stoffige kleden en spreien, en ga daarom eigenlijk niet meer naar hotels en vakantieparken, want ik eindig vrijwel altijd ziek. Mijn eigen huis is volledig gesaneerd, en er is onlangs in de VS een test gedaan op de aanwezigheid van diverse allergenen waaruit bleek dat het inderdaad heel geschikt is voor astmapatienten. Omdat ik veel in het buitenland ben heb ik het op Airbnb gezet. Voor de geinteresseerden: [Naam verwijderd door crew].

Login of registreer om te reageren