Allergisch voor kerststukje en kerstboom?

12-12-2015 om 20:05 uur

Even een vraag voor degenen met allergisch astma. Ik ben allergisch voor grassen, berken, pollen, schimmels, katten, honden en huismijtstof. Kan het zo zijn dat ik ook allergisch ben voor kerststukjes? Ik heb er nou 2 staan en heb het idee dat ik wat minder lucht heb en wat meer aan het hoesten ben. Er zit veel groen in. Hebben jullie er last van?

Login of registreer om te reageren
12-12-2015 om 20:41 uur

ja hoor, dat kan goed. Ik ben ook allergisch voor takken van dennebomen. heb dan ook geen kerststukjes of kerstboom in huis.

vorige week ben ik heb ik de allergiepilletjes verhoogd, omdat ik meer allergie klachten kreeg (proesten, jeukende ogen). Je komt natuurlijk ook overal kerststukjes en bomen tegen..

Login of registreer om te reageren
12-12-2015 om 20:53 uur

Ik heb ze nu maar gelijk naar buiten gezet. Ik slik al standaard anti histamine, net nog een erbij genomen. Ik begon opeens steeds benauwder te worden. Morgen overdag even goed schoonmaken en luchten. Wel jammer want het staat zo gezellig. Ik voelde m'n histamine gehalte ook alweer stijgen. Idd proesten jeukende ogen, jeukende neus. Ja je komt ze overal tegen inderdaad.

Login of registreer om te reageren
12-12-2015 om 21:01 uur

idd jammer dat je ze nu naar buiten moet zetten.
gelukkig zijn er veel leuke grappige of mooie alternatieven. Ben je zelf wat handig? kijk dan maar eens op welke.nl of pinterest. staan heel veel leuk tips op.

Login of registreer om te reageren
12-12-2015 om 21:25 uur

Ja wel jammer. Maar liever dat dan er last van hebben. Ik hou er wel van om zelf te knutselen. Daar staan idd leuke dingen op!

Login of registreer om te reageren
19-12-2015 om 17:10 uur

Het zou daar zeker aan kunnen liggen.
Aangezien je ook hooikoorts heb, zou je ook last kunnen hebben van de pollen die op het moment al buiten aanwezig zijn ivm het zachte weer.

Login of registreer om te reageren
23-12-2015 om 14:47 uur

Ja, wij kregen ook al klachten die lijken op hooikoorts. Ik twijfel of het komt door de kerststukjes of door de bomenbloei buiten. Ik zie alweer zoveel bloeien... We hebben een kunstboom, dus die mag blijven staan, de kerststukjes sproeien we nu regelmatig in de hoop de pollenafgifte te beperken.

Login of registreer om te reageren
27-12-2015 om 13:15 uur

Het ging beter toen ik ze weg heb gedaan. Ik krijg wel xolair voor alle allergieën, maar op dit moment is het even heel onstabiel. Zit nu ook aan onderhoud prednison en ab. Dus durfde eigenlijk geen risico's te nemen thuis.

Login of registreer om te reageren
28-12-2015 om 15:05 uur
Reactie op Emma25

Het ging beter toen ik ze weg heb gedaan. Ik krijg wel xolair voor alle allergieën, maar op dit moment is het even heel onstabiel. Zit nu ook aan onderhoud prednison en ab. Dus durfde eigenlijk geen risico's te nemen thuis.

Hallo Emma,

Ik lees dat je Xlair krijgt, mijn longarts is hier laatst ookover begonnen, maar ik wil er graag nog over nadenken.
Hoe zijn jou ervaringen met de Xolair ?

Groetjes

Login of registreer om te reageren
28-12-2015 om 22:56 uur

Hallo klaproosje,

Mijn ervaringen met xolair zijn tot nu toe erg goed, ik krijg het nu een aantal maanden en heb sinds de tweede ronde injecties echt meer lucht. In 4 maanden tijd is m'n longinhoud al met 20% gestegen. We gaan er nu definitief mee door. de allergische astma aanvallen zijn ook een stuk minder. Ik reageer nog wel op airco's en luchtjes enzo. Dat zal altijd wel zo blijven denk ik.
xolair was bij mij eerst een proefperiode, 4 x en dan na twee x en 4 x longfunctietest en evaluatie. De eerste Vier keer was op de dagbehandeling en dan na de injecties nog zon anderhalf uur blijven en vanaf de vijfde x dan kun je gelijk weer weg. Ik blijf dan nog half uurtje zitten en wat drinken en dan naar huis.

Login of registreer om te reageren