kattenallergie en luchtreiniger

31-05-2017 om 11:29 uur

Mijn dochtertje is allergisch voor onze kat. Nu hoorde ik van de onthaalmoeder dat een luchtreiniger daartegen kan helpen. Voordat ik zoiets koop, heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
31-05-2017 om 12:29 uur

Bedenk eens hoe groot de kans is dat je dochter in aanraking is gekomen met de allergenen voordat zo'n apparaat het opgezogen heeft. Het zal misschien schelen maar werkt nooit 100%.

Login of registreer om te reageren
31-05-2017 om 12:40 uur

Wanneer dit een goede oplossing zou zijn zouden artsen dit ook adviseren.
Nee, ook ik denk dat het niet veel zal helpen (helaas)
Daarbij, een kat komt overal door t huis maar de luchtreiniger zal dit niet allemaal kunnen opzuigen/verwijderen.

Je kunt met de arts overleggen of de kat thuis te houden is, en met medicatie de allergie op te lossen is. Of dat het beestje beter naar een ander adres kan.

Login of registreer om te reageren
01-06-2017 om 01:33 uur

Ik twijfel er ook aan, want een kat komt overal dus de allergenen verspreiden zich door je hele huis.
Daarbij, als ze ze aait of knuffelt is het al te laat voor de luchtreiniger, het is erg moeilijk om dat niet te doen, zeker voor een kind.
In ieder geval de kat niet laten komen in haar slaapkamer dat scheelt al veel.
Verder ligt het aan de mate waarin ze allergisch is en of het met medicatie onder controle te houden is, of de kat kan blijven of niet.
Ik ben zelf ook allergisch voor oa de katten, maar heb ze wel nog steeds (gaan ook niet weg) en met medicatie gaat het goed.

En toch kreeg ik zelf wel het advies van de praktijkondersteuner om er 1 aan te schaffen, maar ik ben ook allergisch voor huisstofmijt en pollen etc.

Login of registreer om te reageren
01-06-2017 om 18:27 uur

Ik denk ook niet dat het helpt. De allergenen komen overal en blijven ook aan de kleding zitten. Het ligt er ook aan hoe erg ze allergisch is. Ik zat pas naast iemand in de apotheek en kreeg gewoon een astma aanval. Diegene bleek katten te hebben. Ik kan zelf niet bij iemand in huis komen die een kat heeft ondanks al m'n allergie medicatie. Ik zou het met de arts overleggen. Mijn longverpleegkundige heeft gezegd dat als een kat weg is uit huis, de allergenen er nog twee jaar blijven hangen. Het zou wel sneu zijn als je je huisdier weg moet doen. Je raakt er wel aan gehecht.

Login of registreer om te reageren
07-06-2017 om 11:41 uur

Ander onbelicht aspect is dat al dat soort apparaten op luchtverplaatsing werken....dus ook stof meer tot beweging komt.

Login of registreer om te reageren