Problemen met eklira inhaleren

31-08-2018 om 19:19 uur

Sinds een tijdje heb ik problemen met het inhaleren van de eklira. Als ik inhaleer, schiet ie geen dosis af. Soms moet ik wel twee of drie keer proberen. Ik heb al meerdere andere puffers geprobeerd maar met een puffer kan het de ene keer goed gaan en de andere keer niet. Ik denk dus dat ik misschien niet fel genoeg kan inhaleren. Wel lastig want de eklira heb ik echt nodig maar is er niet in een andere inhalator. Met de nexthaler van foster heb ik geen problemen.

Ik ga het over twee weken aan mijn longarts voorleggen maar misschien hebben jullie nog suggesties of herkennen jullie dit.

Login of registreer om te reageren
31-08-2018 om 19:47 uur

Ook ik heb elklira en herken het niet, ook niet als ik benauwd ben of zoals t voorjaar toen ik een lelijke luchtweginfectie (maand pred) had.

Login of registreer om te reageren
01-09-2018 om 06:16 uur

Ik herken het wel. Soms hapert hij en dan moet ik opnieuw inhaleren en een enkele keer schiet de klik er pas op als je al bijna klaar bent met je inademing waardoor het niet diep komt.

Login of registreer om te reageren
01-09-2018 om 20:57 uur

Ben wel blij dat je het herkent @Stefanie . Wat doe jij eraan?

Login of registreer om te reageren
02-09-2018 om 06:45 uur

Eigenlijk doe ik niks en neem eventueel een extra puf brycanil. Het gebeurt niet heel vaak en soms denk ik dat de ene het meer heeft dan een andere, dat t gewoon een mislukte is. Ik heb nu een paar dagen geleden een nieuwe open gemaakt en die gaat tot nu toe als een speer. De vorige moest ik kei hard zuigen en leek wel of er weerstand in zat en deze haal je zo binnen.

Login of registreer om te reageren
02-09-2018 om 07:49 uur

Ik heb trouwens nu weer een Nederlandse verpakking, die doen het sowieso beter dan de qxghdjqgdjqx

Login of registreer om te reageren
05-09-2018 om 11:23 uur

Ik heb het ook wel eens, het helpt dan soms om de knop nog eens in te drukken. Je krijgt volgens mij geen tweede dosis (het blokje was tenslotte al groen), maar daarna doet hij het altijd wel.

Login of registreer om te reageren