Qvar

Beste mensen,

Ik gebruik sinds 2 weken qvar , ik heb hierdoor alleen last van spierkrampen, hoofdpijn en erg last van duizeligheid/ duizelend licht gevoel alsof je elk moment out kan gaan.

Wie herkend dit?
Had hiervoor foster en had dit ook icm hartkloppingen alleen die hartkloppingen heb ik nu niet meer.

Hoop op tips. Heb allergische astma en doe nu dan meer salbutamol alleen die ook spierkrampen. Maar goed liever dat dan dit in mijn hoofd.

Groetjes.

Reacties

  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Vervelend hoor, al die bijwerkingen.
    Als ik in het Farmaceutisch Kompas kijk, zie ik bijwerkingen als spierkrampen, hoofdpijn, duizeligheid wel bij salbutamol staan. Niet bij Qvar.

    Zelf ben ik onbekend met Qvar. Wel met salbutamol. Ooit nam ik de dosering zoals die mij geadviseerd werd. Ik kreeg heftige bijwerkingen, onder andere wat jij beschrijft. Toen werd het de arts duidelijk waarom ik, intuïtief, enorm onderdoseerde met salbutamol.
    Je kunt misschien je arts vragen om een andere luchtwegverwijder?

    Sterkte!
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Ik gebruik al vrij lang qvar hooggedoseerd , daar geen bijwerkingen van.
    De bijwerkingen die jij noemt had ik wel bij de Foster en bij salbutamol.
    Sinds ik die beide niet meer gebruik geen spierkrampen meer.
    Geen hartkloppingen of hoofdpijn meer.
    Maar bij iedereen is het natuurlijk verschillend.
    Je zou eens iets anders kunnen vragen voor de salbutamol.
    Sterkte.
Log in of Registreer om te reageren.