Angst

30-11-2021 om 11:12 uur

Ik hoop dat ik hier mijn angst even mag uiten.
Nadat ik dat mijn medicatie foradil niet meer verkrijgbaar is, ben ik over gestapt naar alleen ventolin. Ik heb meerdere langdurige medicatie uitgeprobeerd ,maar die gaven veel spierklachten, mede ook doordat ik neurologischpatient ben, gaven deze medicaties meer klachten.
En corticosteroïden kan ik ook niet gedragen.
Nu neem ik dus 3/4 of ventolin. En dat gaat redelijk.
Nu mijn angst, ik heb de covid Vaccinatie nog steeds niet gehaald. Ondanks dat mijn endocrinoloog/ neuroloog en longarts zeggen dat het oke is. Ik ben bang dat er iets gebeurd met mij na de vaccinatie. Heb geen prikangst!
Ik ben angstig aangelegen, dat wel.
Ik ben niet tegen, ik wil juist, maar ben bang voor erna. Herkent iemand dit? Of heb jij je toch laten vaccineren ondanks je angst en viel het allemaal mee daarna?
Groetjes, Petra

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 13:34 uur

Je angst herken ik. Op een gegeven moment weet je soms niet meer waar welke bijwerking vandaan komt. En er komen steeds meer klachten en aandoeningen bij helaas.

Wat mij geholpen heeft is, ik heb vaak opgenomen gelegen in isolatie (geen Corona), het is echt heel naar en eenzaam.( Je ligt in een geluiddichte kamer en regelmatig vond personeel het te veel werk om zich helemaal om te kleden). En dan mocht er bij mij nog wel bezoek komen in de speciale pakken.

Ik doe alles om te voorkomen dat ik in isolatie opgenomen moet worden, dus mede daarom heb ik me laten vaccineren. Ik heb nu drie vaccinaties gehad.

Wat betreft medicatie tegen je astma en bijwerkingen, ik denk dat velen van ons nare keuzes moeten maken. Regelmatig heb je middelen nodig, waar helaas nare bijwerkingen aan vast zitten. Je longen gaan dan vooruit en je spieren en zenuwen achteruit🥲. Maar dankzij medicatie zijn velen van ons er nog.

Dus mijn afweging was, ik wil niet meemaken (kan altijd nog) dat ik op een covid afdeling kom, waar zelfs geen bezoek mag komen en je weet dat je medische situatie in een uur zo slecht kan worden dat je naar de IC moet, maar het is mijn persoonlijke keuze. Ik denk ook niet dat ik in aanmerking kom voor een IC bed😳

Sterkte en praat er over, misschien nogmaals met je huisarts.

Groet Jippie

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 15:51 uur
Reactie op jippie46

Je angst herken ik. Op een gegeven moment weet je soms niet meer waar welke bijwerking vandaan komt. En er komen steeds meer klachten en aandoeningen bij helaas.

Wat mij geholpen heeft is, ik heb vaak opgenomen gelegen in isolatie (geen Corona), het is echt heel naar en eenzaam.( Je ligt in een geluiddichte kamer en regelmatig vond personeel het te veel werk om zich helemaal om te kleden). En dan mocht er bij mij nog wel bezoek komen in de speciale pakken.

Ik doe alles om te voorkomen dat ik in isolatie opgenomen moet worden, dus mede daarom heb ik me laten vaccineren. Ik heb nu drie vaccinaties gehad.

Wat betreft medicatie tegen je astma en bijwerkingen, ik denk dat velen van ons nare keuzes moeten maken. Regelmatig heb je middelen nodig, waar helaas nare bijwerkingen aan vast zitten. Je longen gaan dan vooruit en je spieren en zenuwen achteruit🥲. Maar dankzij medicatie zijn velen van ons er nog.

Dus mijn afweging was, ik wil niet meemaken (kan altijd nog) dat ik op een covid afdeling kom, waar zelfs geen bezoek mag komen en je weet dat je medische situatie in een uur zo slecht kan worden dat je naar de IC moet, maar het is mijn persoonlijke keuze. Ik denk ook niet dat ik in aanmerking kom voor een IC bed😳

Sterkte en praat er over, misschien nogmaals met je huisarts.

Groet Jippie

Wat heftig allemaal voor je🌹
En wat lief van je woorden🤗
Mijn huisarts zegt ook doen, maar weet je ,ik woon alleen, en als er na mijn vaccinatie thuis wat gebeurd wat dan🤷🏼‍♀️
Ja daar wist de huisarts ook geen antwoord op. Behalve dan dat, als ik ik naar huis ging, dat de kans om aangereden te worden meer was dan iets erg krijgen van een vaccinatie, nee dat schiet op.
Maar nog maar dank voor je antwoord,🙏

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 16:07 uur

Is er iemand die met je mee kan gaan en een dag/nacht bij je kan blijven? Als dat je een veilig gevoel geeft is dat goed om te proberen toch? Waarschijnlijk geeft het je uiteindelijk ook een veiliger gevoel als je beter beschermd bent tegen het virus.

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 16:57 uur

Omdenken 😳. Wat als je alleen thuis covid krijgt🙈.

Heel veel sterkte gewenst.

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 17:48 uur

Angst is een slechte raadgever. De angst die jij beschrijft is heel vervelend.
Je bent bang dat er iets met je gebeurt, na een vaccinatie. Wat bedoel je concreet met -iets-? Dus waar ben je concreet bang voor? Als je dat niet helder hebt, lijkt het eerder angst voor de angst. Kan dat kloppen?
De meeste ongelukken gebeuren in en om het huis, met of zonder vaccinatie.
Eigenlijk wat Jippie46 zegt: omdenken. Of wat Daantje als oplossing aandraagt: iemand die bij je blijft, de eerste nacht.
Uiteindelijk is je keuze uitstellen ook een keuze. Niemand kan voorspellen hoe jij reageert op een vaccinatie. Als je een weloverwogen keuze maakt, dan kun je ook de gevolgen dragen.
Als je diep in je hart de vaccinatie graag wilt (dat meen ik tussen de regels door te lezen, weet niet of dat klopt), dan kun je beter daarnaar handelen. Exposure is dan zinvoller dan blijven hangen in je angst.

Succes met je keuze!

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 18:09 uur
Reactie op Daantje

Is er iemand die met je mee kan gaan en een dag/nacht bij je kan blijven? Als dat je een veilig gevoel geeft is dat goed om te proberen toch? Waarschijnlijk geeft het je uiteindelijk ook een veiliger gevoel als je beter beschermd bent tegen het virus.

Hoi Daantje,
Dank je voor je antwoord, mijn dochter is nu heel druk met stage, dus weinig tijd en mijn zus heeft haar eigen gezin, dus tja. Dat word um dus niet. Zal me echt zelf over de angst moeten tillen, denk ik💁🏼‍♀️

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 18:10 uur
Reactie op jippie46

Omdenken 😳. Wat als je alleen thuis covid krijgt🙈.

Heel veel sterkte gewenst.

Ja, dat zou ook moeten helpen,jahh

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 18:14 uur
Reactie op Suus01

Angst is een slechte raadgever. De angst die jij beschrijft is heel vervelend.
Je bent bang dat er iets met je gebeurt, na een vaccinatie. Wat bedoel je concreet met -iets-? Dus waar ben je concreet bang voor? Als je dat niet helder hebt, lijkt het eerder angst voor de angst. Kan dat kloppen?
De meeste ongelukken gebeuren in en om het huis, met of zonder vaccinatie.
Eigenlijk wat Jippie46 zegt: omdenken. Of wat Daantje als oplossing aandraagt: iemand die bij je blijft, de eerste nacht.
Uiteindelijk is je keuze uitstellen ook een keuze. Niemand kan voorspellen hoe jij reageert op een vaccinatie. Als je een weloverwogen keuze maakt, dan kun je ook de gevolgen dragen.
Als je diep in je hart de vaccinatie graag wilt (dat meen ik tussen de regels door te lezen, weet niet of dat klopt), dan kun je beter daarnaar handelen. Exposure is dan zinvoller dan blijven hangen in je angst.

Succes met je keuze!

Hai Suus,
Dank je voor je reactie.
Ja ik wil graag gevaccineerd worden want covid wilt niemand!
Angst is dat ik mijn lijf dan niet meer onder controle heb en dan niet meer tijdig iemand kan in schakelen. Maar ja dat kan bij alles indd gebeuren als je alleen woont, dat begrijp ik nu ook. En indd, wat je zeg bij angst is het enige wat werkt, expositie. Nu effe dus die moed verzamelen...

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 18:16 uur
Reactie op ikke69
Reactie op Suus01
Angst is een slechte raadgever. De angst die jij beschrijft is heel vervelend.
Je bent bang dat er iets met je gebeurt, na een vaccinatie. Wat bedoel je concreet met -iets-? Dus waar ben je concreet bang voor? Als je dat niet helder hebt, lijkt het eerder angst voor de angst. Kan dat kloppen?
De meeste ongelukken gebeuren in en om het huis, met of zonder vaccinatie.
Eigenlijk wat Jippie46 zegt: omdenken. Of wat Daantje als oplossing aandraagt: iemand die bij je blijft, de eerste nacht.
Uiteindelijk is je keuze uitstellen ook een keuze. Niemand kan voorspellen hoe jij reageert op een vaccinatie. Als je een weloverwogen keuze maakt, dan kun je ook de gevolgen dragen.
Als je diep in je hart de vaccinatie graag wilt (dat meen ik tussen de regels door te lezen, weet niet of dat klopt), dan kun je beter daarnaar handelen. Exposure is dan zinvoller dan blijven hangen in je angst.

Succes met je keuze!

Hai Suus,
Dank je voor je reactie.
Ja ik wil graag gevaccineerd worden want covid wilt niemand!
Angst is dat ik mijn lijf dan niet meer onder controle heb en dan niet meer tijdig iemand kan in schakelen. Maar ja dat kan bij alles indd gebeuren als je alleen woont, dat begrijp ik nu ook. En indd, wat je zeg bij angst is het enige wat werkt, expositie. Nu effe dus die moed verzamelen...

Exposure bedoel ik😄

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 19:12 uur

Als je het vaccin inderdaad wil, dan kun je nog heel lang moed verzamelen. Je kunt eindeloos redenen bedenken waarom je toch nog even geen afspraak maakt.
Bij vrije inloop zet je voor jezelf een dag en tijd. En anders bel je, dat je de dag en tijd krijgt.
Dan spreek je af met je dochter, of wie je wil, dat je in de loop van de avond en de volgende morgen appt of belt. Als je niet reageert, dan onderneemt die persoon actie.
En, als je een prik hebt gehad, beloon je jezelf met een bloemetje, een lekkere maaltijd of iets anders. Dan heb je iets leuks om naar uit te kijken.

Nogmaals succes met kiezen.

Login of registreer om te reageren