vliegen met astma

16-05-2006 om 09:25 uur

hallo allemaal, heb even een vraagje. Heb van verschillende mensen met astma gehoord dat je in het vliegtuig last kunt hebben met ademen iemand hier ervaring mee? het is namelijk mijn eerste keer vliegen en wil goed voorbereid zijn.

Login of registreer om te reageren
16-05-2006 om 16:01 uur

Hallo Tine,

Vliegen met astma hoeft geen problemen te geven! Wanneer je astma onder controle is dan hoef je geen extra klachten te krijgen en geen last hebben met ademen.

Ga je een lange vliegreis maken of duurt de reis niet zo lang??
Neem wel je medicijnen mee in je handbagage (in originele verpakking) want stel je voor dat je koffer zoek raakt!

Goede vlucht!!

Roelien

Login of registreer om te reageren
16-05-2006 om 17:17 uur

nou gelukkig maar  :) ik ga naar portugal is ongeveer 2,5 uur dus niet zo lang! maar thnx roelien hoef ik me daar niet zo druk meer om te maken

groetjes

Login of registreer om te reageren
09-06-2006 om 11:42 uur

Ik ga ook naar Portugal deze vakantie, maar we vliegen op zuid Spanje, ik heb alleen nog maar korte vluchten meegemaakt (van 1 a 3 uur), maar heb nooit last gehad, maar tijdens die vluchten was mijn astma wel steeds onder controle en nu niet.. maar hopelijk wel als ik ga vliegen (begin augustus).

Login of registreer om te reageren
09-06-2006 om 11:48 uur

Ook ik heb geen last van mijn astma tijdens vliegreizen. Moet wel zeggen dat ik ook nog nooit langer dan 3 uur in een vliegtuig heb gezeten.
Tijdens een vliegreis  heb ik meer last van mijn evenwichtsorgaan dan van mijn astma :P

Login of registreer om te reageren
09-06-2006 om 12:34 uur

Hoi Wendy,

Ook tijdens dat mn astma niet goed onder controle was, heb ik niet meer last dan anders gehad. Ik heb enorme last van mij oren, dat is het enige. En door de spanningen daardoor had ik wel wat last van benauwdheid, maar heel licht. Ik ben vorig jaar naar portugal geweest, naar lissabon. Was heerlijk  :Y

Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren
09-06-2006 om 13:58 uur

In het vliegtuig heb ik eigenlijk ook gelukkig nog nooit last gehad. Uiteraard heb ik mijn medicijnen wel altijd in mijn handbagage bij me, maar dat lijkt me logisch  :Y

Wat klinkt dat verwijft eigenlijk, mijn handbagage is geen handtas hoor. Nou ja, jullie begrijpen me wel!

Login of registreer om te reageren
18-06-2006 om 19:04 uur

hoi Tine,

Ik ben een keer naar curacao geweest 9 uur vliegen ik werdt wel wat benouwd maar na een pufje ventolin was dat ook weer opgelost.
ben daarna lekr in slaap gevallen.
je kan je medicijnen voor de zekerheid meenemen. je weet maar nooit. :?

groetjes Troetel :W

Login of registreer om te reageren
04-08-2006 om 18:24 uur

Hoi Tine!

Ik ben afgelopen juni in Bali geweest. Heb in totaal 16 uur in het vliegtuig gezeten. Ik heb in het vliegtuig nergens last van gehad! Alleen tijdens de tussenstop in Hong Kong een beetje maar dat was ook echt een ontzettend muf vliegveld!

Hoop dat het goed gaat!

Succes!

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 20:07 uur

Hoi allemaal,

Ik wil van de zomer gaan vliegen maar ik weet niet of je het daardoor benauwder kan gaan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,

Saskia

Login of registreer om te reageren
Moderator
20-01-2007 om 20:49 uur

ik heb er zelf nauwelijks last van omdat het droge lucht is, maar dat kan voor iedereen anders uitpakken.
bv de airo kan voor sommigen slecht uitpakken!

Login of registreer om te reageren