Welke douchespullen bij een droge huid

17-05-2006 om 17:18 uur

Ik heb niet echt eczeem, soms wel plekjes maar niet dat ik helemaal onder zit. Wat ik wel heb is een hele droge huid. Vooral na het douchen heb ik er last van, dan jeukt en trekt alles. Nou vroeg ik me af wat jullie gebruiken om mee te douchen (shampoo en douchegel). Niet alleen mijn huid maar ook mijn slijmvliezen, haar en hoofdhuid zijn droog. Ik douche nu met zwitsal en dat bevalt wel goed, behalve dat de shampoo je haar niet echt goed schoonmaakt en heel moeilijk is uit te spoelen. Het is in elk geval wel fijn spul en betaalbaar. Wat gebruiken jullie?

Login of registreer om te reageren
17-05-2006 om 20:37 uur

Hoi Daantje

Ik gebruik meestal sanicur, dit is een neutrale douchegel. Alleen ze verkopen geen shampoo volgens mij. Maar verder wel alles (deo, douchegel, boddylotion)
Ik vind het erg fijn spul! Dan heb ik niet z''n droge huid meer, en het jeukt ook niet!
Shampoo gebruik ik gewoon palmolive.

Liefs Willemien

Login of registreer om te reageren
17-05-2006 om 23:57 uur

Met lekker warm water douchen droog je je huid sowieso al uit. Dus doe dat met mate of liever met wat meer lauw water. Ikzelf heb goede ervaringen met douchegel en bodylotion van Dermaviduals. Voor mijn groge handen gebruik ik hun handcreme. Eeen klein beetje is vaak al voor de hele dag genoeg. Kijk maar eens op hun website (www.dermaviduals.nl) om te zien of het iets voor je is. Zij hebben met name huidverzorgingsproducten voor de 'probleemhuid'. Succes

Login of registreer om te reageren
18-05-2006 om 12:20 uur

Hoi,

Douchen met babyolie van Zwitsal mmmmmmmmmmm.
Mijn velletje is weer zo zacht als een baby billetje!

Groetjes Hellen.

Login of registreer om te reageren
18-05-2006 om 12:29 uur
Reactie op Hellen

Hoi,

Douchen met babyolie van Zwitsal mmmmmmmmmmm.
Mijn velletje is weer zo zacht als een baby billetje!

Groetjes Hellen.

Ik gebruik Zwitsal shampoo :Y  Maar als je best last heb van eczeem is Zwitsal voor de huid geloof ik helemaal niet goed? Heb jij géén klachten met het gebruik van Zwitsal?

Groeten Stuart

Login of registreer om te reageren
18-05-2006 om 12:44 uur

Ik gebruik body silk van dove, de goedkope variant van de kruidvat helpt ook goed! De babyolie helpt bij mij altijd maar even, na een paar keer wordt mijn huid nog droger.
En ik gebruik antiroosshampoo van swartskopf ( hoe schrijf je dat in hemelsnaam?), dat is ongeveer de enige die helpt bij mij.
Maar de antiroosshampoo schijnt niet zo goed te zijn voor je haar...

Succes

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
18-05-2006 om 14:20 uur

hallo Daantje

Ik denk dat je het beste uit bent met parfumvrij producten.
En als het lukt ook nog PH neutraal. Dat heeft te maken met je zuurgraad van je huid.
Dan heb je het minst last van uitdrogen en jeuk. En zeker niet te vaak en zeker niet te heet douchen.
IK denk dat neutral shampoo wel werkt voor je, en daar heb je dan ook douche  en bodylotion van.
Seabamet gaat vakk ook heel goed.

Ik hoop dat je er wat mee kan, en succes ermee.
will

Login of registreer om te reageren
18-05-2006 om 14:22 uur

Ik gebruik douchegel met eucalyptus van de Natures lijn van het Kruidvat, en dat is vooral lekker fris. Na het douchen gebruik ik de Amandel huidolie uit dezelfde lijn, fijn spul :Y.
Heb wel heel voorzichtig uitgeprobeerd of ik er tegen kon, ik heb een keer helemaal onder de uitslag gezeten na het gebruik van babyolie (nee, geen Zwitsal  :P ).

Login of registreer om te reageren
18-05-2006 om 22:12 uur

hier is sanex echt favoriet bij een droge huid  :Y
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
19-05-2006 om 23:43 uur

Hoi Daantje,

Ik heb ook een hele droge huid en mijn oudste zoon ook. Tevens hebben we allebei een allergie voor shampoo's met parfum. Joël kan alleen tegen dermacure (kindershampoo) en zelf heb ik van alles uitgeprobeerd. Ik heb ruim een jaar de antiroosshampoo voor droge roos van Vichy (apotheek) gebruikt. Toen ik echter daar ook weer bultjes van op mijn hoofd kreeg ben ik overgestapt op Eucharin, Urea shampoo. Deze shampoo is geweldig, wast lekker uit en zorgt voor fijn zacht haar. Het is geschikt voor de zeer allergische hoofdhuid. Helaas is deze shampoo (met de rode letters) alleen exclusief verkrijgbaar bij de apotheek en ook wel duur, nl zo'n 15 euro. Ik heb pas ook nog monsters van Dermolin shampoo (DA-drogist) geprobeerd.  Maar dat heb ik nog te kort gebruikt om echt te zien wat voor reactie het geeft.

Balneum Badolie is wel een goeie oplossing voor een lekker zacht huidje. Zelf gebruik ik na het douchen vaak Vaseline intensive care dermatologische lotion om mijn lichaam mee in te smeren. Dit geeft totaal geen allergische reactie en trekt snel in.

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen.
Groetjes, Angelique *)

Login of registreer om te reageren
20-05-2006 om 09:49 uur

hey hey

bij een droge huid is balneum echt geweldig word door veel artsen ook als advioes gegeven! ik gebruik het ook en mijn huid is een stuk minder droog!
ook zwitsal hadjes zeep wordt aangeraden door veel artsen..

liefs susan

Login of registreer om te reageren