inhalers zonder corticosteroiden?

12-01-2013 om 17:59 uur

Zijn er ook inhalers zonder corticosteroiden? Ik ben allergisch voor corticosteroiden en na 2 maanden gebruik van eerst Seretide, daarna Foster en nu Alvesco heb ik helaas weer een abces onwikkeld in derriere ontwikkeld.

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 19:30 uur

Er zijn genoeg inhalers zonder corticosteroiden maar geen ontstekingsremmende, alleen luchtverwijdende (even grofweg gezegd).
Komt wel vaker voor dat mensen last krijgen van corticosteroiden dus ik hoop voor jou dat er mensen reageren die hiermee bekend zijn en hoe zij dit dan doen.

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 20:36 uur

lomudal en talida zijn inhalatie medicatie die je astma rustiger maken zonder cortico. Ze zijn alleen land zo sterk niet als inhalatie met cortico. t is de vraag of het dus genoeg werkt.

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 20:39 uur
Reactie op emsepems

lomudal en talida

ik dacht dat die inhalators niet mee bestonden? :@ weer wat geleerd. waarschijnlijk denk ik dat omdat ze tegenwoordig dus bijna niet meer gegeven worden omdat ze niet zo goed werken...

Login of registreer om te reageren
25-09-2013 om 19:11 uur
Reactie op emsepems

lomudal en talida zijn inhalatie medicatie die je astma rustiger maken zonder cortico. Ze zijn alleen land zo sterk niet als inhalatie met cortico. t is de vraag of het dus genoeg werkt.

Ik heb voorheen ook Qvar (corticosteroide) en Pretnison genomen, maar bleef steeds gevoelige longen hebben voor koude lucht.
Als ik naar buiten ging, met zelfs 16ºC, kreeg ik direct pijn.
Nu heb ik sinds Juli 2013 Lomudal, en ik ben zelfs buiten geweest met 9ºC 's avonds, en ik kreeg geen pijn!!!

Mijn longen reageren dus beter op Lomudal dan Corticosteroiden en Prednison.

Er bestaat ook een Lomudal vloeistof voor in een vernevelaar machine, maar dat kun je alleen maar in Frankrijk nog kopen.
Je hebt dus toestemming van je zorgverzekeraar daarvoor nodig.
Maar de "pufjes" (aerosol) met een voorzetkamer, die zijn wel gewoon leverbaar in Nederland.

Mocht je geen toestemming krijgen voor je LOMUDAL vernevelaar vloeistof (20mg Cromoglicaat), dan is er een weg omheen.
Er bestaat nl. NALCROM, (Natriumcromoglicaat) in ampullen van 100mg/5ml = 20mg/1ml. Als je 1ml opzuigt met een injectienaald en dat in je vernevelaarmachine spuit, samen met 1ml NatriumChloride 0,9%  (fysologische zout), dan heb je hetzelfde.
Waar een wil is, is een weg. Vraag maar aan je Apotheker.

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 20:37 uur

@ Ems: Tilade ;)

Verder is er Singulair, dat is een ontstekingsremmer in pilvorm maar geen corticosteroïd.

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 23:29 uur

Spiriva is een luchtwegverwijdend middel zonder corticosteroïde.
Ik gebruik het sinds de spiriva gestopt was.
Spiriva doet bij mij onvoldoende en na een ruime maand spiriva bleek ik wederom bronchitis te hebben.
Vraag eens aan je longarts of hij iets weet.
Artsen, in dit geval een longarts, weten vaak beter wat mogelijkheden en moeilijkheden zijn bij longziekten.

Login of registreer om te reageren
13-01-2013 om 09:55 uur

Bedankt voor de tips. Had in eerste instantie al aangegeven bij longarts dat ik abcessen krijg van corticosteroiden, maar hij dacht dat het met de minieme hoeveelheden wel mee zou vallen.
;(

Ik heb alleen in de wintermaanden last van flinke benauwdheid dus misschien is zo'n "minder goed" werkend middel wel wat voor me.

Nu eerst maar van de week naar de chirurg.  :'(

Login of registreer om te reageren
13-01-2013 om 12:37 uur

Er bestaat ook nog singulair, dat is ook zonder corticosteroiden. Denk dat het toch handig is als je je longarts even vraagt.

Login of registreer om te reageren
30-09-2013 om 12:31 uur

In serevent (luchtwegverwijderaar) zitten dus geen corticosteroiden?

Ik moet nl de corticosteroiden af gaan bouwen ivm lage cortisol waarden hierdoor doen mijn bijnieren het niet meer goed. Nu afbouwen en kijken of ze het weer gaan doen.

Maar serevent kan ik dan wel blijven gebruiken toch deze is corticosteroiden vrij?

Login of registreer om te reageren