Het grote vernevelaartopic II

De vorige was vol, hier weer verder.
Ga naar laatste reactie«1

Reacties

• deniesssdeniesss Gebruiker
    Weet iemand al of je alles zoals fluimucil mag vernevelen met de aeroneb go?
  • jippie46jippie46 Gebruiker
    op 1362781705:

Waarom bel je romedic niet gewoon :? Die het apparaat geleverd heeft.
  • irene B.irene B. Gebruiker

Naar mijn weten mag fluimicil niet in de aeroneb go!!

Zelf vernevel ik combivent en pulmicort en dat gaat goed!!

groetjes
    Jippie, ze waren het bij romedic niet helemaal eens over wat wel en niet kon  :X
    Irene B, dank je  :s)
    O ja, hoevaak kan je vernevelen op de batterijen?
  • irene B.irene B. Gebruiker

Ik heb het niet geteld maar best veel: ik hoef de batterijen maar 1 x per jaar te verwisselen. Maar gebruik de batterijen niet intensief: af en toe als we weggaan (als dat kan  ;))
    op 1362824974:

O ja, hoevaak kan je vernevelen op de batterijen?

Ik had toch al geschreven dat je duracel oplaadbare batterijen moet nemen en een paar nieuwe reserve altijd in het tasje moet hebben :?
    op 1362829001:

Ik had toch al geschreven dat je duracel oplaadbare batterijen moet nemen en een paar nieuwe reserve altijd in het tasje moet hebben :?

Klopt, aar was benieuwd hoevaak het kom, heb idd extra batereijen in het tasje
  • zomer31zomer31 Gebruiker
    op 1362781705:

ik heb ook een tijdje de aeroneb go gehad. Ik mocht er alleen combivent/atrovent etc mee vernevelen anders verstopte het zeiden ze destijds bij Romedic.
    op 1362840520:

ik heb ook een tijdje de aeroneb go gehad. Ik mocht er alleen combivent/atrovent etc mee vernevelen anders verstopte het zeiden ze destijds bij Romedic.

Beviel hij jou niet? Ik heb voor m'n andere medicijnen andere vernevelaars voor de fluimucil enz.

Jippie, nog ff wat, wil niet dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het boekje gelezen. Maar bijv in het boekje staat als schoonmaken uitkoken of met azijn. Romedic zegt je mag het ook desinfecteren. Vandaar m'n verwardheid erover.

Ook staat er niet duidelijk of je de beker waar je m mee vastmaakt aan stroom of batterijen wel ook mag schoonmaken en uitkoken ofzo.

Ik wil gewoon niet m'n nieuwe vernevelaar stuk maken, vandaar m'n vragen aan ervaringsdeskundige en niet de wisselende mening van romedic. Ik heb geen klachten over ze hoor, zijn geweldig!
    op 1362840952:

Beviel hij jou niet? Ik heb voor m'n andere medicijnen andere vernevelaars voor de fluimucil enz.

Jippie, nog ff wat, wil niet dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het boekje gelezen. Maar bijv in het boekje staat als schoonmaken uitkoken of met azijn. Romedic zegt je mag het ook desinfecteren met alcohol. Vandaar m'n verwardheid erover.

Ook staat er niet duidelijk of je de beker waar je m mee vastmaakt aan stroom of batterijen wel ook mag schoonmaken en uitkoken ofzo.

Ik wil gewoon niet m'n nieuwe vernevelaar stuk maken, vandaar m'n vragen aan ervaringsdeskundige en niet de wisselende mening van romedic. Ik heb geen klachten over ze hoor, zijn geweldig!
  • zomer31zomer31 Gebruiker
    op 1362840952:

Jaa wel.. maar doordat ik ook soms flixotide moet vernevelen moest ik toch de freeway elite houden
    Ik heb ook nog n andere mobile vernevelaar die ik mocht houden en de portaneb, ivm de fluimucil
    BEwg4sUCYAALBO0.jpg:large

Rachel hier nog de foto waar je om vroeg, nu lukte het wel  ;)
  • RachelRachel Gebruiker
    Oké bedankt
    Ondertussen al ruim 40 keer verneveld op dezelfde baterijen, wat een verschil met de andere en de baterijen zijn nog niet leeg  ^O^.  Met de freeway kon ik 3 keer vernevelen op de accu en met de pari mobele s 6 keer. Deze vernevelaar is echt een aanrader. Ook omdat hij geen geluid maakt en zo klein en snel is (4 min bij 2,5ml)
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    @Deniess: fijn zulke berichten!!!! Wat kan een fijn apparaat je leven makkelijker maken he,nouja,althans in dat opzicht :) Sterkte met alle andere dingen!!
  • KidoKido Gebruiker
    Klinkt zeer positief Deniess!!
    op 1364314053:

Ondertussen al ruim 40 keer verneveld op dezelfde baterijen, wat een verschil met de andere en de baterijen zijn nog niet leeg  ^O^.  Met de freeway kon ik 3 keer vernevelen op de accu en met de pari mobele s 6 keer. Deze vernevelaar is echt een aanrader. Ook omdat hij geen geluid maakt en zo klein en snel is (4 min bij 2,5ml)

Maar wat ik niet begrijp :@ Bij de aeroneb go wordt toch ook gewoon een netsnoer geleverd?? Dan kun je toch zonder batterijen vernevelen??
    op 1365451970:

Maar wat ik niet begrijp :@ Bij de aeroneb go wordt toch ook gewoon een netsnoer geleverd?? Dan kun je toch zonder batterijen vernevelen??

Het is veel makkelijker op baterijen. Zo kan ik die tijd gewoon doen wat ik wil en zit ik niet aan stroom verbonden  ;)
    op 1365514710:

Het is veel makkelijker op baterijen. Zo kan ik die tijd gewoon doen wat ik wil en zit ik niet aan stroom verbonden  ;)

Bijzonder en slecht voor het milieu :@ of gebruik je oplaadbare zoals ik bij mijn eflow?
    Je kunt toch met verlengsnoer werken? Ach wie ben ik :@. Ik gebruik de batterijen alleen voor als ik geen stroom in de buurt heb. Ieder doet het op zijn manier.
    Ik gebruik opblaasbare batterijen. Idd ieder doet het op z'n eigen manier.
    op 1365615281:

Ik gebruik opblaasbare batterijen. Idd ieder doet het op z'n eigen manier.

Hihi, dat is wel goed voor het milieu en goede oefening  ;)
  • Yvonne1959Yvonne1959 Gebruiker
    Goedemorgen lotgenoten,

Ik heb van het ziekenhuis een pari boy te leen gekregen. Ondertussen heb ik afgelopen week voor vast een aeroneb go ontvangen. Voor het vernevelen heb ik Combivent en Nacl.

Het vernevelen met de pari boy duurt 10-12 minuten en met de aeroneb go 6-7 minuten. Eerlijk gezegd is de aeroneb een ideaal apparaat.

Sinds dat ik de aeroneb go gebruik heb ik een zeer hoge hartslag (125 in rust) en extreem veel spierkrampen. Ik denk zelf dat dit te maken heeft met de snelheid en intensiteit van het binnenkrijgen van de medicijnen. Ik heb namelijk amper last als ik de pari boy gebruik.

Ik wil morgen Romedic bellen en vragen of ik een ander apparaat kan krijgen die wat langzamer vernevelt. Misschien de Freeway Elite ofzo (weet alleen niet of deze inderdaad langzamer vernevelt).

Mijn vraag is of er misschien iemand is die dit herkend en hoe het is opgelost?!!

Een fijne dag!
    :W
    Yvonne
  • KidoKido Gebruiker
    Hartkloppingen komen van de c.ombivent is denk ik niet te voorkomen.
    Misschien andere er meer ervaring mee?
    Ik denk ook dat het van de combivent is.

Een freeway elite is een groter apparaat dat lawaai maakt, zwaar is en een hele slechte accu heeft.
    Ik zou daar persoonlijk nooit voor gaan. Ik heb er wel 3 van versleten. Accu geeft al snel problemen. Het is ook een ander soort vernevelen. Niet met een mesh zoals de aeroneb go.
    Een al heel lang bestaand apparaat.

Succes.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Kan het niet zijn dat je met de aeroneb je medicatie gewoon beter binnen krijgt dan met de pariboy? Dan zou je in overleg met je arts misschien iets aan de dosering kunnen doen?
  • Yvonne1959Yvonne1959 Gebruiker
    @Kido, @Jippie en @Daantje, dankjewel voor jullie reactie.

Welke medicijnen gebruiken jullie om te vernevelen?

Wel vreemd dat pas bij gebruik van de aeroneb ik last heb gekregen?! Had daarvoor eerst 2 x 5 dagen met de pari boy (tussentijds eigen puffers gebruikt maar dit ging niet goed) en nergens last van. Vandaar dat ik ging twijfelen aan de aeroneb.

Ik heb ook sterk de indruk dat ik de medicatie beter binnen krijg dan met de pari boy. Misschien inderdaad eens overleggen over de doses. A.s. donderdag heb ik een afspraak met de LA.

Groetjes Yvonne
  • AniqueAnique Gebruiker
    Ik ben zelf bekend met de Aeroneb go, pariboy en de portaneb, [freeway elite ook gehad, maar geen goede ervaringen mee, [zoals jippie beschrijft]
    Mijn persoonlijke ervaring is dat voor mij de Aeroneb en portaneb het beste helpen,
    maar goed das natuurlijk ook een persoonlijke ervaring.
    Doordat de Aeroneb een mesh heeft komt de verneveling dieper in je longen.
Log in of Registreer om te reageren.