Matrashoezen: Cara care of Preventum medical?

26-10-2006 om 00:56 uur

Is er iemand van jullie die hypo-allergene matrashoezen heeft van een van bovenstaande leveranciers? Van mijn zorgverzekeraar mag ik kiezen uit een van beide: Cara care in Velserbroek of Preventum Medical BV in Tilburg. Nou heb ik gehoord dat er matrashoezen zijn die wel lekker slapen en ook die niet lekker slapen. Nou moet ik ze nog bestellen en heb ik natuurlijk het liefst dingen die wel fijn slapen vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen met een van beide merken :)

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 09:00 uur

Hoi Daantje,

Ik heb matrashoezen van Cara Care. De hoezen zijn heel glad aan de bovenkant, ik dacht dat hierdoor de bedovertrekken zouden verschuiven, maar dat is helemaal niet zo. Je krijgt ze juist makkelijker om het bed heen, omdat het matras nu 'glad' is. Hetzelfde werkt voor je kussen, heel glad stofje waardoor je zó de hoes eromheen doet. Ze liggen echt prima, ik heb niet gemerkt dat ze nu om de matrassen heen zitten.

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 11:19 uur

Klinkt positief :) Ga je er niet heel erg van zweten? Dat lijkt me ook erg vervelend.

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 11:29 uur

Ik heb er geen last van in ieder geval, en mijn vriend ook niet ;).

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 12:44 uur

Ik matrashoezen, en dergelijk, van Cara Care, en het enige nadeel wat ik er van vind is dat de dekbedhoezen zo verschuiven...

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 12:55 uur

Ja, die dekbedhoezen gebruiken wij ook niet, omdat ik hier eerder al hoorde dat zo zo verschuiven. Wij hebben gekozen voor anti-allergische dekbedden, die we eens in de zes weken wassen.

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 17:04 uur

Ik hoor van allebei positieve ervaringen dus ik heb gewoon de bovenste van het lijstje (cara care) gekozen. Die zit in de buurt van mijn vriend dus als er dan iets is kan ik er wat makkelijker langs gaan. Ik heb gebeld, de maten van mijn matras en dekbed opgenomen en een kopietje opgestuurd van die machtiging van mijn huisarts (origineel ligt al bij zilveren kruis maar een kopietje was ook wel goed). Hoop dat alles nu wel goed gaat. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie ze in huis hadden? Werden ze opgestuurd met de post? Pas het door de brievenbus? En nog iets: ik gebruik twee kussens en heb ook op dat blad geschreven dat ik twee kussens heb. Kregen jullie een of twee kussenhoezen?

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 20:05 uur

Ik ben helaas de ware nog niet tegengekomen ;), dus je raad het al ik kreeg er maar 1, maar ik kan me voorstellen dat ze er wel 1 extra zullen bijsluiten  ^O^

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 20:35 uur

hallo,

ik heb de hoezen van preventum medical, ze bevallen bij er goed.
tjaa dat verschuiven mijn moeder heeft er drukknopjes en klitteband opgemaakt en nu liggen ze perfect  :+ de drukknoopjes in allehoeken en over de hele lengte klitteband dus nu blijven ze wel op hun plek O-)

groetjes sam

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 21:15 uur

Das een goed idee van je ma :Y, mischien dat ik dat ook ga toepassen in de toekomst  ^O^

Login of registreer om te reageren
26-10-2006 om 21:19 uur

hi grunger,

jep heel fijn !! ik werd helemaal gek van het verschuiven en een paar keer vond ik de volgende ochtned naast mn bed ( heb een hoogslaper) mn dekbed  :+

groetjes sam

Login of registreer om te reageren