strandvakantie en astma

17-01-2007 om 15:20 uur

hoi
ik ga dit jaar voor het eerst op vakantie in een ver land ( voor mij dan )
namelijk griekenland..
hiervoor heb ik dit nooit gedurft vanwege mijn astma.. wel eens een weekje schotland of belgie Maar nooit naar een warm land of ver weg.

moet je daarvoor nog speciale dingen hebben afgezien van een recept van je medicijnen zodat je die daar ook kan ophalen??
en hoe zit dat met ziekenhuizen daar ofzo ??? mocht je wat krijgen ben je dan met een reisverzekering genoeg verzekerd??

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 16:24 uur

Ik zelf ga ook altyd ver weg.
Je moet gewoon zorgen dat je genoeg medicijnen bij je heb voor die tijd. En ook extra voor de zekerheid ; als je het kwyt raak of dat je t vaker moet gebruiken bijv ventolin.

Met de verzekering dat is allemaal goed. Als je goed verzekerd ben is dat dan ook. Ziekenhuizen weet ik niet echt want ik ga nooit in t buitenland naar een ziekenhuis.

Maar met genoeg medicijnen en een klein voorraadje moet je een heel eind komen.

hoop dat ik je geholpen heb

dikke kus

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 17:35 uur
Reactie op Ashley!

Ik zelf ga ook altyd ver weg.
Je moet gewoon zorgen dat je genoeg medicijnen bij je heb voor die tijd. En ook extra voor de zekerheid ; als je het kwyt raak of dat je t vaker moet gebruiken bijv ventolin.

Met de verzekering dat is allemaal goed. Als je goed verzekerd ben is dat dan ook. Ziekenhuizen weet ik niet echt want ik ga nooit in t buitenland naar een ziekenhuis.

Maar met genoeg medicijnen en een klein voorraadje moet je een heel eind komen.

hoop dat ik je geholpen heb

dikke kus

Haii
ja je hebt geweldig geholpen ^^
ik zat er nogal over in mah nu weet ik dat ik dat gewoon niet hoef te doen :)
en dat ik dus echt niet de enige ben die dat soort dingen heeft ( dacht ik wel es )
kussj

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 17:46 uur

Vraag ook bij de apotheek om een medicijnpaspoort, daar staat dan precies in wat je gebruikt zodat je geen problemen krijgt bij de grens. Neem ook altijd je medicijnen mee in je handbagage en verspreid het het liefst over de bagage zodat je nog wat hebt als je een tas kwijt raakt.

In de meeste gevallen ben je via je ziektenkostenverzekering ook vergoed voor hulp in het buitenland. Kijk hier voor de zekerheid je papieren voor door of bel je zorgverzekering even op.

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 20:03 uur

En doe je medicatie in een koeltasje, anders kan het zn werking verliezen(spreek uit ervaring)
gr Hilda

Login of registreer om te reageren
Moderator
17-01-2007 om 20:09 uur

Welke medicatie moet wel en welke moet niet in een koelkast?

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 20:20 uur

In de bijsluiter staat binnen welke temperatuurgrenzen je je medicijnen moet bewaren. Meestal is een koelkast of koeltas alleen niet geschikt omdat het te vochtig is. Poederinhalators mogen hier iig niet in!

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 20:24 uur

Ik ga dit jaar ook best ver op vakantie. Helemaal naar curacao duss 9 uurtjes vliegen. Ik ga in de zomer maar moet je dan ook inentingen halen  :? . Votig jaar had mijn vader gezegd van niet maar de eerste week was ik goed ziek ,benauwd koorts hoofdpijn enz. Op den duur ging het wel voorbij maarja ik wil liever voorkomen dat ik een of andere griezelige ziekte krijg. Of hoeft dat niet.
Dit iss de eerste keer dat ik medicatie meeneem duss zzal ook het een en ander mee pikken van jullie tips  :P.

xXxxXx troetel

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 22:48 uur

@ Daantje, Tja ik heb ze ook bewaard in koeltasje tijdens vakantie in Italie, ik zou niet weten hoe het anders moet bij 33 graden buiten de tent en soms wel 40 graden in de tent. Ik had ze dan in een plasticzakje en plasticzakjes om de koelelementen heen die ik ongeveer elk etmaal verwisselde. Zo bleef het best koel en aardig droog. Ik heb er in ieder geval niks van gemerkt dat ze minder werkten ofzo door het vocht. Terwijl in de rugzak na een regenbuitje; ik het verschil wel eens merk bij het inhaleren. Net of er dan minder uit komt.

Login of registreer om te reageren
18-01-2007 om 13:36 uur

Ik gebruik zelf de diepvriestasjes(AH)

Login of registreer om te reageren