angst voor verkoudheid

20-01-2007 om 11:09 uur

Het ziet er naar uit dat er bij mij thuis een verkoudheidsvirus gaat rondwaren. Ik ben er dan vaak bang voor om ook verkouden te geraken mede omdat wij als mensen met gevoelige luchtwegen al zo kwetsbaar zijn en dan nog meer strijd moeten leveren.Herkennen jullie dit ook en hoe gaan jullie hier mee om.
Bert.

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 11:18 uur

Hoi Bert,

Ja dat heb ik ook wel. Mijn huisgenoot is regematig verkouden. Dus ik knijp em regelmatig, maar eigenlijk ben ik maar 1x verkouden geweest in die tijd dat zij het wel een stuk of 5x is geweest. tegen het virus kan je denk ik niet heel veel doen aangezien het een paar uur kan overleven op bijv oppervlakken. Dus moeten ze maar zoveel mogelijk de hand voor de mond houden enzo.
Ik gebruik al een tijd neusspray met zoutoplossing, eerst tegen de verkoudheid en het bevalt zo goed dat ik het nu elke dag 2x gebruik. Heb het idee dat dit mij wel heeft geholpen om minder vaak verkouden te worden. Verder regelmatig proberen te leven, gezond eten, meer kunnen we niet doen toch?

Veel succes, en probeer niet al te veel in de stress te schieten!

liefs bioloogje

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 11:29 uur

Hier hetzelfde....

Ik ben jaren lang, zo'n 9 maanden per jaar verkouden geweest....
Nu gebruik ik een ontstekingsremmende neusspray zogauw me omgeving begind, of ik zelf de eerste tekenen merk... Dit scheelt erg veel!

Als ik nu verkouden word is het gelukkig niet zo heftig... meestal blijft me neus zijn werk doen.. en dat is erg prettig

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 11:45 uur

Ik gebruik rhinocort, dat is budesonide in een turbuhaler voor in je neus... werkt op zich wel goed. en als ik dan toch nog verkouden wordt gebruik ik xylometazoline neusspray. maar ik ben ook altijd bang verkouden te worden... meestal slaat het dan door op mijn longen en dan zit ik dus wel in de problemen...

kus hester

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 11:52 uur

Heel herkenbaar allemaal. Ben zelf vannacht verkouden geworden, nadat ik al weken met keelpijn en hoesten rondloop. Nu dus ook verkouden en ik zie de bui al hangen dat het ook op mijn longen gaat slaan. Maar het was ook te mooi om waar te zijn dat ik niet verkouden zou worden. Nu maar afwachten...
Groetjes Veronie

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 11:54 uur

Ik probeer te voorkomen dat ik verkouden/ziek wordt door gezond te eten, genoeg vitamientjes binnen te krijgen, genoeg te slapen en in het algemeen te zorgen dat mijn weerstand zo goed mogelijk is. Ik ben deze winter eigenlijk nog niet verkouden geworden en ik mag het afkloppen want meestal ben ik in het najaar en in het voorjaar wel een keer de pineut. Afgelopen vrijdagnacht bleef er iemand bij me slapen die al verkouden was en gister liep ik ook te hoesten en nu nog wel maar verder valt het mee. Ik had al keelpijn maar het wordt vooralsnog niet erger.

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 12:34 uur

Als er een verkoudheidsvirus is, dan heb ik het  :X Dus ja, kan er wel bang voor worden, maar heeft weinig nut. Kan er toch niks aan doen behalve gezond blijven. Mijn luchtwegen raken steeds van slag en dat vind ik heel vervelend. Dit is volgens mij een grote reden dat ik niet stabiel word  -O-

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 12:53 uur

Ja, rustig blijven en over je heen laten komen is wel het beste maar soms gewoon moeilijk te accepteren omdat je dan bijv. even weer niet kunt hardlopen en daar heb ik het dan weer moeilijk mee omdat ik graag veel verder wil komen, maar ja je kunt e.e.a. niet altijd zelfbeinvloeden.Maar ik probeer ook zo gezond mogelijk te leven door goede voeding en vitamines en gebruik ook regelmatig een neusspray als ik iets voel opkomen.Verder leuk dat er toch herkenning in het geschetste beeld zit.
Liefs, Bert.

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 13:02 uur

Hoi Bert,

Het geldt voor mij ook.
Rustig houden, warm en denk aan de voeding.
Mocht ik toch verkouden worden, ik slik nisyleen en voor de nacht smeer ik me borst in met dampo.
Door de warmte adem ik veel beter en ik slaap door.
Ik train wel door, hoewel af en toe moet ik ook op adem komen  ;)
Groet,

PD

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 15:27 uur

ik ben ook heel vaak verkouden ( bijna heel het jaar door :S )
gebruik ook 2 verschillende ontstekingsrammene neussprays maar dat werkt niet zo heel veel geloof ik...verder eet ik veel vitamine en slik ik weerstand verhogers en vitaminepillen....

liefs susan

Login of registreer om te reageren
20-01-2007 om 17:57 uur

nu ben ik flink verkouden lig de halve nacht dan ook wakker voel me heeel moe en benauwd ( licht ) pf is normaal maargoed daar ben ik na de prednison maar heel even op geweest 550 ( erg he :P ben er wel blij mee ) maar nu ook 400 of 450 en niet veel beter.... mijn neus zit propvol en heb pijn in mijn bijholtes....
ik geef nog geen slijm op maar vraag me af hoe lang dat gaat duren :P maargoed gezeur van mij zit er ook weer op maar moest het ff kwijt... voel me oook echt niet lekker ( toen ik niet zo n last van mijn longen had. in de tijd dat het dus ff helemaal weg is geweest was k atlijd zooo weer beter en had ik er niet zo n last van. gewoon beetje verkouden weetje wel )
maarja nu echt einde zeurverhaal van mij....

Login of registreer om te reageren