Heb jij nog gesport vandaag? #61

trijnkotrijnko Administrator
edited 14 september in Sporten
En hier maar weer verder

vorige
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• Evi_Evi_ Gebruiker
    @emsepems die foto wat gaaf! Heerlijk om in zo'n mooie omgeving te kunnen wandelen.

Ik heb vandaag bijna 20 min gewandeld, voor mijn doen erg goed en dat voelt mentaal dan ook zo fijn.
    Succes allemaal! heerlijk weer nog de komende tijd om buiten te bewegen/sporten
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Wat fijn! @Evi_

Ik heb vanmorgen geroeid, was heerlijk buiten. Vanmiddag over het strand gesjokt, zwaar en harde wind maar ik vond het zo fijn.
  • MMGMMG Gebruiker
    Weer fysio gehad en daarna nog even in detineren gewerkt. Daarna moe maar voldaan maar ff Videoland gekeken. Morgen staat er weer een wandeling met een vriendin op het programma. Kortom genieten van moment dat het weer even beter gaat.
    Vanavond weer gesport bij de fysio. Eerste keer nieuwe schema volledig, wel lekker! Wel een beetje voorzichtig gedaan want zaterdag gaan we 30 km roeien dus dan moet ik wel weer fit zijn.

Daarna gezellig pizza gegeten bij de pizzeria naast de fysio met een vrouw waar ik al jaren mee sport, was gezellig :D
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Gisteren voor het eerst weer een stukje verder buiten gelopen.
    Dat is toch echt topsport op het moment.
    Kan mijn been nog steeds niet helemaal belasten, door de pijn.
    Hopelijk mag morgen het gips er af, Maarten weken.
    Al heb ik er een hard hoofd in.
    Ik zou afgelopen weekend met mijn roeigroepje naar Parijs om daar de Traversée de Paris et Haute-Seine te roeien. Helaas kwam Corona en hebben wij in juni besloten om niet te gaan (mede omdat we met drie mensen uit een risicogroep in ons groepje zitten). We hebben toen besloten om het geld apart te zetten en het weekend vrij te houden en tzt een alternatief te zoeken. Dat werd een weekendje Schoorl en roeien in Alkmaar. Zaterdag hebben we een tocht van 30 km rond Alkmaar geroeid. We hebben weinig kunnen trainen omdat we pas vanaf 1 juli weer met z'n allen in een boot mochten, het was zwaar maar we hebben veel gelachten en allemaal de eindstreep gehaald.

Qua longen ging het heel goed, ik heb onderweg één keer extra gepuft omdat ik een beetje inkakte maar wat het meest opspeelde was mijn rechter been/heup. Ik kon niet meer goed oprijden en in en uit de boot was ook een uitdaging. Mijn vriendinnen hebben me er doorheen geholpen. Morgen ga ik met de fysio kijken hoe en wat. Zij denkt dat het van de dexamethason is gekomen, dat is wel zorgelijk. Dit heerlijke weekend pakt niemand ons weer af, we hebben genoten met prachtig weer.
    @Daantje , fijn dat je zo heb genoten van je weekendje weg

Vandaag uit de gips gekomen😀
    Morgen hoor ik van de fysio wanneer ik kan beginnen met de revalidatie
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    dames Daantje en Dominique, wat een goede verhalen van jullie. Daar word ik blij van

Ook ik ben lekker in actie tijdens de longrevalidatie, kan al merken dat ik qua conditie vooruit ga
    Hoe gaat het met de revalidatie, Ems? Wat doe je er allemaal?

Fijn dat je uit het gips bent, Dominique!

Ik ben vanmorgen heel vroeg opgestaan om foto's te maken met de mist en opkomende zon. Mijn longen vonden het wel even pittig maar het was adembenemend mooi. Om half negen weer thuis en tien kilometer gefietst.

tmkr6gd.jpg
    mooie foto Daantje.
    en wat ik doe tijdens de revalidatie? Heel veel sport om weer wat sterker te worden.
    Ik kan weer hele korte stukje buiten lopen😀
    Helaas kan ik mijn been nog steeds niet volledig belasten
    Het mag wel van de arts maar het gaat nog niet
    Fysio is ook al opgestart en erg pijnlijk
    @emsepems en @Daantje leuk om jullie foto's iedere keer te zien
    #13 edited 27 september
    Vrijdag zijn we met ons revalidatie clubje naar de Hortus Haren gewandeld, naar de chinese tuin. daar was een expositie over de draak, de draak was helemaal gemaakt van vilt. Bijzonder mooi!
    En de draak staat voor geluk, dat gun ik jullie allemaal

120216395-3477456982301014-2416773895006614616-o.jpg
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @emsepems Mooi en dank je wel! 😍😘
  • SuzeSuze Gebruiker
    Dank je wel @emsepems, dat kan ik ook wel gebruiken. Ik werk als postbezorgster en dit wordt mijn eerste herfst met astmamedicijnen. Inmiddels al verschillende keren 'mogen' bijpuffen, en/maar ik ben soort blij dat dit nu kan.
  • SuzeSuze Gebruiker
    En heel veel dank aan @Daantje voor die mooie foto. Inderdaad adembenemend mooi.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Mooie foto's!

Vandaag fysio. Ging heel goed. Verder nog twee keer een stukje gewandeld en een stukje gefietst.
    Een grote sprong voorwaarts gemaakt afgelopen week. Heel blij mee, met de herfst nu en de winter voor de deur.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    Mooie foto's! Leuk om die bij de sportverhalen voorbij zien komen.
    Fijn Suus1!

Helaas kan ik de laatste dagen moeilijker bewegen, helemaal buiten adem en moe als ik thuis kom, en ik doe al wat minder. Maar die dagen/perioden zitten er tussen he. Hopelijk snel weer beter!
    Evi_ schreef: »
    Mooie foto's! Leuk om die bij de sportverhalen voorbij zien komen.
    Fijn Suus1!

Helaas kan ik de laatste dagen moeilijker bewegen, helemaal buiten adem en moe als ik thuis kom, en ik doe al wat minder. Maar die dagen/perioden zitten er tussen he. Hopelijk snel weer beter!

Ook hier vandaag geen gesport evi. Ik heb overdag 3x geslapen, hoefde vandaag niks en ik geloof dat mijn lijf daarmee dacht: ik pluk de dag... ga lekker slapen.
    Die dagen zitten er hier ook bij ;-)
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    @emsepems jammer em! wel herkenbaar. ik slaap niet vaak overdag, wel rusten. maar de laatste dagen veel geslapen overdag
  • MarloekeMarloeke Gebruiker
    Nu de sport weer open is sport ik weer ik doe aan fitnes ik benieuwd hoelang de sport scholen open blijven ? =((
    Ik hoop dat ze niet weer dicht gaan.

Ik heb vanmiddag geroeid met twee vriendinnen. Voor het eerst weer sinds ons weekendje weg. Derde vriendin kan helaas komende weken niet komen omdat ze aangewezen is op de trein.
    ivm corona mag ik niet naar de sportschool.

Vandaag lekker gefietst (moest even naar het ziekenhuis en een boodschapje halen). t was heerlijk en ik merk dat ik conditioneel sterker word door de longrevalidatie
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Vanochtend naar fysio geweest. Overleg gehad.
    10 minuten gefietst en 3x 15 back extensions.
    Er gaan het 1 en ander wijzigen in training.
    Geen krachttraining meer voorlopig, over naar alleen conditie.
    Voor nu kan ik dat even niet door ongelukje met trap .
    Maar ook dat gaat wel weer over voordat ik een jongetje wordt ;)
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Fysio. Onder andere 20 minuten fietsen, waarbij ik aan de hand van voelen mijn tempo mocht verhogen of verlagen. Eindelijk eens wat anders. De fysio gaat met mijn vaste fysio overleggen of zij vaker andere oefeningen met mij mag doen. Ik revalideer al jaren, en dan is het wel leuk als er wat meer variatie mogelijk is. Hopelijk gaat de vaste fysio akkoord.
    afgelopen week zat ik op helgoland, en ons hotel stond boven op een berg. dus steeds de trappen op en af e op en af en..... goed bezig geweest
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    @emsepems
    Helgoland, waar ligt dat? Wel lekker, even er uit. Goed bezig met al die trappen.

Vanmorgen gewandeld. Alle bankjes waren nat, dus nergens gezeten. Daarvoor in de plaats al heel snel mijn tempo verlaagd en op iedere straathoek even stil gestaan. Op die manier drie kwartier gewandeld.
    Suus01 schreef: »
    @emsepems
    Helgoland, waar ligt dat? Wel lekker, even er uit. Goed bezig met al die trappen.

Vanmorgen gewandeld. Alle bankjes waren nat, dus nergens gezeten. Daarvoor in de plaats al heel snel mijn tempo verlaagd en op iedere straathoek even stil gestaan. Op die manier drie kwartier gewandeld.

Helgoland ligt in duitsland, maar 70 km uit de kust, en is een rotseilandje in zee. Een eiland waas nu de vogels gaan trekken ze even rusten. dus ik heb heerlijk kunnen vogelen :-)

lange-anna-PA205225-131024-800x600.jpg Je kunt dus van beneden naar boven lopen... naar beneden is een makkie ;-) op het puntje staat rots lange anna, daar kun je niet op

jee, wat goed van je, 3 kwartier lopen! Top
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    @emsepems
    Prachtig!
    Even gauw op Google Maps en Wikipedia gekeken. Fietsen is er verboden zag ik. En inderdaad gewild bij vogelliefhebbers die van zeevogels houden.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Prachtig deze foto @emsepems, kende het ook niet, mooi!
Log in of Registreer om te reageren.