Heb jij nog gesport vandaag? #67

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #66
Ga naar laatste reactie«1345

Reacties

• ScorpiorsScorpiors Gebruiker
    Ja echt wel, lang leve de vrijheid! Thnx Ems.
  • Caroline81Caroline81 Gebruiker
    Dominique schreef: »
    Langzaamaan gaat het een beetje beter met mijn been
    Straks weer fysio, denk dat het wel weer een rondje buiten lopen wordt, zonder krukken
    Woensdag ook dat rondje gelopen, en de fysio liep met mijn krukken onder zijn arm

Wat fijn dat het langzaam beter gaat! Ik hoop niet dat je weer een terugval krijgt.
    Scorpiors schreef: »
    Ik heb sinds vandaag nu ook een nieuwtje, kan eindelijk lekker zelfstandig de deur uit, want heb vanmiddag me scootmobiel gekregen. Joepie. Hoef ik niet meer af te wachten tot mijn begeleiding een x met mij mee kan, kan ik nu lekker zelf. Maar ga wel een paar x ff samen, want vind nog wel spannend.

Wat fijn dat je een scootmobiel hebt gekregen. Veel plezier ermee.
    Dank je wel Caroline81.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #5 edited 9 juli
    Ik heb lekker een rondje gefietst. En kwam onderweg een vriend tegen, dus samen even op terras gezeten :-)
    Gisteren heb ik genoten van het mooie weer. Ik liep rond 07.00 uur buiten en ik heb ongeveer 40 minuten gewandeld. In de middag zijn we gaan fietsen in de omgeving van Loon op Zand.
    Mooie omgeving om te fietsen. Echter kreeg ik wat problemen met mijn fiets onderweg.
    Dus ik heb 20 kilometer zonder versnellingen en aandrijving moeten rijden. Dat was even pittig en het fietsen ging ook een stuk langzamer. Maar ik heb genoten van de mooie omgeving.
    Het plan is om nog een keer te gaan fietsen in Brabant dus ik hoop dat ik dan geen problemen heb met mijn fiets.

Vandaag heb ik rustig aangedaan en op mijn reserve fiets boodschappen gedaan.
    Ik hoop dat ik morgen weer kan wandelen.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik had vanmorgen met een vriendin afgesproken op de vereniging en dan zouden we wel kijken wat we gingen doen. We waren weer maar met zijn tweeën. Onze roeiboot was weg maar de kano waar ik normaal in vaar ook. Een jongen zag ons kijken en vroeg of we wilden Kanoën. Hij zat in de kano groep en heeft me goed geholpen met uitzoeken en afstellen dus dat was super fijn. Ik had wel nog spierpijn van woensdag en ook doet mijn rug pijn maar het was een lekker tochtje.
    Vanavond nog even een lesje yoga gedaan voor mijn onderrug. Gisteravond pijnstillers genomen voor mijn rug maar hielp ook niet echt. Ik tel de dagen af tot ik weer naar de fysio mag en tot die tijd probeer ik het een beetje soepel te houden.
    @Daantje goed bezig hoor. Topper! >:D<
    Vanmorgen 40 minuten gewandeld.

Vamiddag op de sportschool krachttraining gedaan en 2o minuten indoor roeien.
    Ik heb ook een rondje gelopen vanmorgen maar mijn voet doet toch weer pijn helaas.
    Daantje schreef: »
    Ik heb ook een rondje gelopen vanmorgen maar mijn voet doet toch weer pijn helaas.

Jammer! Ik hoop niet dat het blijvend is.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Gister wilde ik buiten de deur lunchen en toevallig hadden ze in die dorpsstraat ook een opticien dus “even” daarheen gelopen en dat was voor mij wel even sporten, met een mooi resultaat ook een nieuwe bril gescoord💪🏻 Daarna lekker gedut op de bank en vandaag wel even verder bijkomen en veel dutten, maar heel blij dat ik dat gister heb gedaan en het ook best goed ging!
    #14 edited 10 juli
    Goed bezig Nckiie! Het was vandaag ook best wel een goede dag, ook met mij ging het stuk beter. Had het veel minder benauwd. Maar er komen wel weer dagen aan dat ik zo iets heb pppfff waarom zo warm. ;)
    Ben ff lekker naar een paar vrienden geweest met me scootmobiel, dus kan ook wel zeggen leuk dagje gehad hebt.
    Ik heb weer getraind vanavond en ik had er niet zoveel vertrouwen in. Ik kan moeilijk ademhalen door mijn vastzittende borstkas en ik ben sneller buiten adem door de warmte. Maar eigenlijk ging het best wel goed. De leg curl hebben we omlaag gezet en dat lijkt beter te gaan. We wilden weer wegen maar ik had heel veel water gedronken dus dat doen we donderdag.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Fysio vandaag. Vorige week ging het erg slecht en kon ik niks opbouwen. Vandaag eindelijk wel. Alleen mag ik om die reden en het warme weer morgen dan weer niet komen. En soms helpt extra rust om een grotere sprong voorwaarts te maken. Daar hopen we op.
    Je kan alleen opbouwen met trainen als je ook goed je rust pakt en goed eet dus misschien niet leuk maar wel een wijs advies.

Bij ons is er airco bij de fysio dus ik kan ondanks de warmte van de week gewoon trainen
  • DominiqueDominique Gebruiker
    500 meter gelopen op de loopband met een snelheid van 2,5 km per uur
    Moest mijn eigen wel vasthouden bij deze slakkengang
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Daantje schreef: »
    Je kan alleen opbouwen met trainen als je ook goed je rust pakt en goed eet dus misschien niet leuk maar wel een wijs advies.

Bij ons is er airco bij de fysio dus ik kan ondanks de warmte van de week gewoon trainen

Ben ik met je eens Daantje, genoeg rust houden en goed eten om vooruit te komen. Alleen geef ik liever zulke adviezen dan dat ik ze uitvoer. Dat laatste is net wat moeilijker ;-)

Bij mijn fysio is ook airco, dat is het probleem niet. Maar ik moet er wel heen op de fiets, wat met deze warmte voor iedereen een zwaardere belasting is dan bij lagere temperaturen. En dan heb je nog te maken met temperatuurwisselingen van binnen naar buiten en andersom.
    Hij vindt dit alles nu te veel extra belasting voor me, als ik ook nog "moet" trainen. Dus daarom extra rustmoment.

Gelukkig kan ik naar de Tour kijken. Dat is ook sport. En vanmorgen ook even met de rollator een ommetje gemaakt.
    'Gelukkig kan ik naar de Tour kijken. Dat is ook sport. '

Ik heb eens naar n spannende harloopwedstrijd gekeken . Zo spannend dat ik er n astma aanval van kreeg.
    Hhihi
    Kijken is soms topsport
  • SpiritSpirit Gebruiker
    Vanochtend vroeg gewandeld toen het nog koel was.
    Mijn wandelgroepje moest het vandaag zonder mij doen.
    Ik mistte zo wel de gezelligheid maar hoefde niet in de hitte te lopen.
    Vanavond laat nog een poosje zwemmen of dobberen afhankelijk van de nog aanwezige energie.
    Gelukkig is het zwembad dichtbij, het kost weinig energie om er te komen.
    En vanmiddag geslapen en rustig aan gedaan.

Groetjes Spirit
    Nckiie schreef: »
    Gister wilde ik buiten de deur lunchen en toevallig hadden ze in die dorpsstraat ook een opticien dus “even” daarheen gelopen en dat was voor mij wel even sporten, met een mooi resultaat ook een nieuwe bril gescoord💪🏻 Daarna lekker gedut op de bank en vandaag wel even verder bijkomen en veel dutten, maar heel blij dat ik dat gister heb gedaan en het ook best goed ging!

Mooi bericht en fijn dat je een nieuwe bril hebt uitgezocht.
    Vandaag naar het werk gefiets en s'avonds door het bos gefietst.

Het rook lekker in het bos.
    Ik heb vanavond nog even yoga gedaan maar eigenlijk is het daar veel te warm voor nu
    Ja hoor, ik heb vanmorgen weer gesport.
    Ik wil graag mee lopen, dus die spieren versterken. De cross hebben we er af gedaan, en de loopband met heuvel erbij. op de terugweg een mooie route gefietst naar huis. was maar een klein stukje om (denk 2 km)
    t ging allemaal goed... en vanmiddag heb ik lekker op bed gecomputerd.

Hier in t hoge noorden is t niet superwarm, ook amper de zon gezien, gelukkig!
    Ik had vanmorgen pittige fysio behandeling gehad maar ze had niet zoveel gekraakt dus als ik me goed voelde mocht ik wel roeien.

Ik dacht dat het wel ging maar onderweg werd ik misselijk van de pijn dus ik was wel blij dat we weer terug waren.
    oei Daantje, das niet zo fijn. Iets te veel gedaan dus.
    Ik heb gewandeld, de eerste frambozen geplukt onderweg. lekker!
    Kun je ook frambozen jam van maken! Deden me ouders vroeger met bramen.
    Echt heerlijk.
    #30 edited 14 juli
    Scorpiors: lekker , de vruchten die je vanaf deze maand overal kan vinden. wij maakten vroeger ook veel jam

Vandaag weer gesport bij de fysio. kon weer ietsjes meer.... Over mijn herstel was hij was duidelijk: 'een 2e serie van 50 fysiobehandelingen ivm corona heb je wel nodig'.
    (de overheid geeft je 50x fysio wanneer je longcovid hebt, dit kan verlengd warden met nogmaals 50x)

Log in of Registreer om te reageren.